راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در اردبیل

اردبیل (پانا)- شهردار اردبیل از راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در شهر اردبیل تا آخر سال خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در اردبیل

حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل در نشست با مجمع مطالبه‌گران اردبیل اظهار کرد: پروژه پل قدس که از سال 95 و با قرارداد اولیه 50 میلیارد تومان شروع شده روند طولانی را در مراحل احداث و تکمیل طی کرده به طوری که فاز اول این پروژه در سال 96 به بهره‌برداری رسیده است.

او طول عرشه پل قدس را یک کیلومتر و معادل طول کل تقاطع‌های احداث شده در اردبیل اعلام و خاطرنشان کرد: احداث این پل به دلیل کمبود نقدینگی و تغییرات ملموس قیمتی در سال‌های اخیر با تاخیر روبرو شده ولی در سال‌جاری با تزریق اعتبار 80 میلیارد تومان سرعت اجرایی آن بیشتر شده که با تزریق 100 درصد این اعتبارات دولتی پروژه در سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

شهردار اردبیل افزود: در اجرای این پروژه سعی شده از نگاه هزینه‌ای و صرف هزینه‌های غیرضرور جلوگیری و با نظارت دستگاه‌های متعدد طبق فهرست بها پرداختی‌ها انجام شده و هیچگونه انحرافی را در اجرای این پروژه شاهد نیستیم.

لطف‌اللهیان در مورد عملیات برفروبی در سطح شهر بیان کرد: عملیات برفروبی چندان کار پیچیده و سختی برای شهرداری اردبیل نیست و ما با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات ملکی و اجاره‌ای سعی کردیم تا با اولویت خیابان‌ها و معابر شهر اردبیل را در دو بارش برف امسال سر و سامان دهیم.

او ادامه داد: همکاران ما در سه شیفت کاری در ایام بارش برف عملیات برفروبی را انجام داده و سعی‌مان بر این بوده تا با پرهیز از استفاده نابجا از نمک جلوی خسارت به منابع طبیعی و فضای سبز و درختان گرفته شود.

شهردار اردبیل به تدوین طرح جامع ترافیک در سال 94 اشاره کرد و گفت: ما در چارچوب این طرح برنامه‌ریزی‌های خودمان را در توسعه معابر و احداث پل‌های غیرهمسطح نظیر پل قدس شروع کردیم و در کنار آن توسعه ناوگان عمومی و معابر در دستور کار بوده است.

لطف‌اللهیان افزود: شهرداری در سال‌های گذشته در قالب این طرح اقدام به نوسازی 700 دستگاه تاکسی و راه‌اندازی ده‌ها دستگاه اتوبوس توسط بخش خصوصی کرده و با پرهیز از رفتارها و تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای تلاشی جدی برای راه‌اندازی مرکز کنرل ترافیک دارند.

او گفت: هرچند راه‌اندازی این مرکز کل مشکلات ترافیکی اردبیل را رفع نمی‌کند اما با تجهیز ساختمان و خرید برخی از تجهیزات مورد نیاز به ویژه دوربین و امکانات فیبر نوری سعی‌مان بر این است تا در اولین فرصت مرکز کنترل ترافیک در اردبیل راه‌اندازی شود.

شهردار اردبیل راه‌اندازی این مرکز را در تسهیل عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر ضروری خواند و بیان کرد: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و امضای تفاهمنامه امیدواریم مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ راه‌اندازی شود و در کنار آن درصدد تهیه طرح تفصیلی در این حوزه هستیم تا حمل و نقل روانی را در استان شاهد باشیم.

لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت کمیسیون سیما و منظر شهرداری و توجه به توسعه شهر براساس ضوابط خاص معماری اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد صدور تمامی مجوزهای ساخت و ساز و توسعه شهری بر مبنای طرح جامع و تفصیلی به انجام برسد.

او خاطرنشان کرد: ما در شهر اردبیل یک هزار هکتار بافت فرسوده و 92 هکتار بافت تاریخی داریم که با همکاری میراث فرهنگی باید ضوابط بافت تاریخی به سرعت مورد بازنگری قرار گیرد.

شهردار اردبیل اظهار کرد: شهرداری در احیای بافت تاریخی طرح‌های متعددی نظیر پیاده راه عالی قاپو و همچنین ساماندهی شهیدگاه و سنگفرش کوچه‌های قدیمی شهر را انجام داده و یا در مرحله اجرا دارد.

لطف‌اللهیان افزود: در کنار احیای بافت تاریخی به عنوان هویت اجتماعی و فرهنگی شهر در محلات حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی طرح‌های عمرانی مختلف از سرای محله گرفته تا پارک و مرکز جامع سلامت در حال احداث است که بخشی از آنها نیز به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار اردبیل بیان کرد: مهمتر از کمیت کیفیت تولید و آسفالت‌ریزی برای شهرداری اردبیل بسیار بااهمیت است و ما به صورت اصولی و فنی آسفالت‌ریزی را در خیابان‌ها و معابر شهر با مصالح استاندارد انجام می‌دهیم تا عمر آسفالت افزایش یابد.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: شهرداری اردبیل با استفاده از قیر پیچی نسبت به توزیع آسفالت باکیفیت اقدام می‌کند که در سال گذشته 100 هزار تن و امسال نیز 80 هزار تن عملیات آسفالت‌ریزی در شهر اردبیل با فعالیت سه کارخانه اجرایی و عملیاتی شده است.

او ادامه داد: در بحث توسعه متوازن شهری ما به هر پنج منطقه شهر اردبیل توجه عادلانه داریم و در بودجه‌ای که در روزهای آینده تقدیم شورا خواهد شد عمران و آبادانی هر پنج منطقه به صورت درست و منطقی در نظر گرفته شده است.

لطف‌اللهیان به پیوست زیست محیطی تمامی پروژه‌های عمران شهری اشاره و اظهار کرد: روزانه 400 تن زباله در شهر اردبیل جمع‌اوری و در ایستگاه موقت تخلیه می‌شود تا در محل دفن با تدابیر لازم و در استخر تصفیه شیرابه مورد تجزیه قرار گیرد.

او اظهار کرد: ما در کنار تجهیز استخر تصفیه شیرابه و بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی تلاش می‌کنیم تا با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا طرح ساماندهی پسماند اردبیل را اجرایی و عملیاتی کنیم.

شهردار اردبیل گفت: هرچند در تولید برق از زباله چندین طرح در شهر اردبیل بی‌ثمر بوده اما قرارگاه خاتم‌الانبیا با 280 میلیارد تومان اعتبار و تهیه تکنولوژی‌های مناسب تلاش می‌کند تا تولید انرژی از برق را به صورت یک طرح ارزشمند دنبال کند.

لطف‌اللهیان از شهرداری به عنوان نهاد متعلق به مردم یاد کرد و افزود: در 6 سال خدمت به مردم در جایگاه شهرداری اردبیل سعی کردیم تا به عنوان مدیر شهری مطالبات و خواسته‌های مردم را پیگیری کرده و از اجرای پروژه‌های زاید و دهان پرکن خودداری کنیم.

او بیان کرد: در اجرای پروژه‌ها اصول علمی و فنی مورد توجه قرار گرفته و به زودی لایحه متمم 600 میلیارد تومانی سال 99 را تقدیم شورا خواهیم کرد.

شهردار اردبیل تصریح کرد: در این 6 سال به دنبال شناسایی منابع جدید درآمدی برای شهرداری بودیم تا در شان مردم بتوانیم خدماتی را به آنها ارائه کنیم.

لطف‌اللهیان از مرمت عمارت شهرداری، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، پیاده راه عالی قاپو، بازگشایی شهیدگاه، احداث خیابان‌ها و میادین متعدد، راه‌اندازی فرهنگسرای بانوان و سرهنگ اصلانیان، راه‌اندازی ایستگاه آتش‌نشانی میراشرف، همسطح‌سازی آرامستان‌ها، راه‌اندازی رینگ سلامت شورابیل، بازگشایی خیابان‌های اطراف شورابیل، احداث پل‌های عابر پیاده، پارکینگ‌ها و ... به عنوان پروژه‌های ماندگار شهرداری اردبیل در 6 سال اخیر یاد کرد.

او در پایان گفت: سرانه فضای سبز در اردبیل به بیش از یک متر مربع افزایش یافته و در سال آینده کاشت 50 هزار اصله نهال و گونه‌های مختلف گل‌ها پیش‌بینی شده که امیدواریم با همکاری مدیران شهرداری بتوانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار