آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از مجوز استخدامی جدید در آموزش و پرورش تا ممنوعیت اخذ وجه از دانش‌آموزان موقع تحویل کارنامه

تهران (پانا) - همزمان با آغاز دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی، اخبار مهم آموزش و پرورش کشور نیز همچون همه ارکان‌ها و نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران به آغاز و بهره برداری پروژه‌ها، رونمایی از جدیدترین اقدامات ملی و استانی و برگزاری مراسم و جشن‌های ویژه این ایام الله اختصاص داشت.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
از مجوز استخدامی جدید در آموزش و پرورش تا ممنوعیت اخذ وجه از دانش‌آموزان موقع تحویل کارنامه

یکی از خبرهای خوب وزارت آموزش و پرورش دریافت مجوز استخدامی برای 30 هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت در این وزارتخانه بود که بی شک باعث خوشحالی معلمان حق‌التدیس، پیش دبستانی و نهضتی خواهد شد. به گفته وزیر آموزش و پرورش، مشمولان به ترتیب امتیازات خود انتخاب و برای طی کردن دوره یکساله به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد. در کنار این خبر، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارتخانه شیوه‌نامه ای برای بررسی اسناد، مدارک و انجام مصاحبه استخدامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت وزارت آموزش‌وپرورش از محل هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی که در دی‌ماه سال جاری برگزار شده است را به استان‌ها ابلاغ کرد.

این هفته از فاز 3 شبکه آموزشی شاد رونمایی شد که طی آن امکانات و ابزارهای جدید این نرم‌افزار ازجمله برنامه‌های ورزش صبحگاهی و استعدادیابی ورزشی، خدمات ویژه دانش‌آموزان استثنایی، سامانه گزارش‌گیری، تدریس‌های برتر، برنامه آزمون ساز و جنگ شادی معرفی شدند.

افتتاح همزمان 183 پروژه ورزشی از طرح‌های ملی وزارت آموزش‌وپرورش با حضور رئیس‌جمهور، ابلاغ دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، اعلام ممنوعیت دریافت وجه برای کارنامه دانش‌آموزان و بهره‌برداری آزمایشی از یکپارچه‌سازی سامانه‌های دانش‌آموزی و نیروی انسانی از دیگر اخبار مهم حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر هستند که مشروح آن را در ادامه گزارش می‌خوانید:

افتتاح همزمان 183 پروژه ورزشی از طرح‌های ملی وزارت آموزش‌وپرورش با حضور رئیس‌جمهور

در سالروز دهه فجر انقلاب، آئین افتتاح همزمان 183 پروژه ورزشی دانش‌آموزی در سراسر کشور به‌صورت متمرکز و با دستور و ارتباط ویدئو کنفرانسی حسن روحانی و محسن حاجی میرزایی با مراکز استان‌ها برگزار شد.

این پروژه‌ها شامل 115 سالن ورزشی، 34 زمین ورزشی و چمن مصنوعی، 31 استخر شنا و 3 مجموعه ورزشی است که با حدود 800 میلیارد تومان اعتبار و زیربنایی بالغ‌بر 184 هزار مترمربع بود که در نقاط مختلف کشور به بهره برداری رسید.بیشترین پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید در استان‌های خراسان رضوی، ایلام و سیستان و بلوچستان واقع‌ شده است.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و سند زیر نظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری با عنایت به اهمیت درس تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی در جهت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی دانش‌آموزی را در دستور کار قرار داده است. درمجموع طی دولت یازدهم و دوازدهم ٨٠٠ پروژه ورزشی را بازیربنای 780 هزار مترمربع و اعتباری بالغ‌بر ٢٥٠٠ میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسانده است.

مجوز استخدام 30 هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت استخدامی صادر شد

وزیر آموزش و پرورش از دریافت مجوز استخدام سی هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت استخدامی خبر داد.

محسن حاجی میرزایی در پیامی به میمنت میلاد خجسته حضرت صدیقه طاهره(س) نوشت: «مجوز استخدام سی هزار نفر دیگر از مشمولان قانون تبدیل وضعیت استخدامی دریافت شد. به زودی تعداد دیگری از مشمولان به ترتیب امتیازات فضلی انتخاب و برای طی کردن دوره یکساله به دانشگاه فرهنگیان معرفی خواهند شد.»

شیوه‌نامه بررسی اسناد، مدارک و انجام مصاحبه استخدامی به استان‌ها ابلاغ شد

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش، شیوه‌نامه بررسی اسناد، مدارک و انجام مصاحبه استخدامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت وزارت آموزش‌وپرورش از محل هشتمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی که در دی‌ماه سال جاری برگزار گردیده را به استان‌ها ابلاغ کرد.

بر اساس این شیوه‌نامه، اطلاع‌رسانی مطلوب به معرفی‌شدگان، صدور ابلاغ برای اعضای ستاد مصاحبه، انتخاب و صدور ابلاغ برای مصاحبه گران، ثبت مدارک و مستندات نتایج مصاحبه استخدامی معرفی‌شدگان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراحل مختلف مصاحبه و نظارت ستاد استانی مصاحبه بر فرایند انجام مصاحبه ازجمله نکاتی بود که در این شیوه‌نامه بر آن تأکید شده است.

دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران مدارس ابلاغ شد

مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری پیرو دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و بخشنامه مدرسه محوری و راهنمای مصاحبه داوطلبان پست مدیریت در راستای تحقق راهکارهای سند تحول بنیادین و اجرای مصوبات شورای عالی آموزش‌وپرورش مورخ و مصوبات شورای عالی اداری به‌استثنای بندهای ابطال‌شده از سوی دیوان عدالت اداری به‌منظور تضمین و بهبود کیفیت در مدارس الزامات اجرایی فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را برای اجرا ابلاغ کرد.

این مرکز از ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها خواست تا با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های استانی، نسبت به اجرای دقیق و نظارت کامل مفاد این دستورالعمل اقدام نمایند. این دستورالعمل برای سنوات آتی مبنای عمل بوده و در صورت نیاز، اصلاحات مربوط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رونمایی از فاز 3 شبکه آموزشی شاد با حضور وزیر آموزش‌وپرورش

در دومین روز از دهه فجر، آئین رونمایی از فاز 3 شبکه آموزشی شاد با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و جمعی معاونین و مدیران حوزه ستادی و همچنین مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها برگزار شد.

این مراسم پیرامون موضوعاتی ازجمله؛ آینده شاد، برنامه‌های توسعه‌ای شاد و پسا کرونا، تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌ها، مقایسه ایران و سایر کشورهای دنیا در مواجهه با برنامه‌های آموزش مجازی در شرایط کرونایی، آموزش نوآموزان پیش‌دبستانی در شاد، معرفی شادنما و برنامه‌های آن، معرفی برنامه‌های ورزش صبحگاهی و استعدادیابی ورزشی، خدمات ویژه دانش آموزان استثنایی، معرفی سامانه جدید گزارش‌گیری، معرفی خدمات ویژه روسای فناوری استان‌ها و اعلان مقررات مدیریت کانال‌ها و گروه‌ها، معرفی تدریس برتر، معرفی آزمون ساز، نسخه وب، جنگ شادی و ... سخنرانی هایی ارائه شد و درپایان از این سامانه جدید با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

بهره‌برداری آزمایشی از یکپارچه‌سازی سامانه‌های دانش‌آموزی و نیروی انسانی آغاز شد

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، بهره‌برداری آزمایشی از سامانه‌های یکپارچه دانش‌آموزی و نیروی انسانی آغاز شد.

درگذشته سامانه دانش‌آموزی شامل زیرمجموعه‌های ثبت‌نام، ثبت نمرات و مشاهده کارنامه دانش‌آموزی و سامانه جامع منابع انسانی شامل عملیات کارکنانی و کارگزینی، جذب و استخدام، حضور و غیاب، نقل و انتقالات، بکفا، تشکیلات و روش‌ها بود. در مرحله بعد یکپارچه‌سازی سامانه‌های آموزش‌وپرورش، سامانه‌های مالی نیز به این یکپارچه‌سازی‌ها اضافه خواهد شد.

با یکپارچه‌سازی سامانه‌های آموزش‌وپرورش همه این سامانه‌ها به‌صورت یکپارچه در یک سامانه اختصاصی قرار می‌گیرد و کار کردن، جابجایی اطلاعات، گزارش‌گیری، تجمیع، ورود اطلاعات، دسترسی، گزارش‌های آماری و به‌روز آوری و ... در آن ساده‌تر می‌شود.

دریافت وجه برای ارائه کارنامه دانش‌آموزان ممنوع است

محمدحسین کفراشی مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش‌وپرورش اظهار کرد: با مجازی شدن آموزش مدارس، هیچ فوق‌برنامه‌ای در مدارس ارائه نشده است بنابراین دریافت وجه از اولیا برای کمک به مدرسه هیچ توجیه قانونی ندارد.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها در صورت موافقت می‌توانند به‌صورت اختیاری به مدرسه فرزند خود کمک کنند، اما دریافت وجه اجباری غیرقانونی است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش‌وپرورش افزود: خانواده‌ها در صورت مشاهده می‌توانند به دفاتر رسیدگی به شکایات و تخلفات در ادارات آموزش‌وپرورش مراجعه و موضوع را گزارش کنند و یا با ورود به سامانه shekayat.medu.ir شکایت خود را ثبت کنند تا با متخلفان برخورد شود.

کفراشی تصریح کرد: توزیع کارنامه دانش آموزان از امروز آغاز شده است و دانش آموزان ابتدایی امروز کارنامه‌های خود را دریافت کردند. توزیع کارنامه‌های دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه به ترتیب از فردا و پس‌فردا آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار