تاثیر فرهنگ در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمتر از اقتصاد نیست

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل گفت تاثیر فرهنگ در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمتر از حوزه اقتصاد نیست و لازم است در این حوزه نیز از نظرات صاحب نظران و اساتید فن استفاده شود.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تاثیر فرهنگ در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمتر از اقتصاد نیست

به مناسب ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با تعدادی از بانوان فرهیخته استان گفت: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در مسائل فرهنگی بوده و در این خصوص لازم است تمامی بخش‌ها و همچنین اساتید اهل فن چه از میان بانوان و چه از میان مردان راهکار‌های عملیاتی ارائه دهند.

او تصریح کرد: بر اساس مشاهدات و آمار‌های اعلامی، آسیب‌های اجتماعی تنها در مناطق کم برخوردار مشاهده نشده و در بین افراد متمکن به لحاظ اقتصادی نیز وجود دارد و باید ریشه این مشکلات ریشه یابی شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق بانوان بیش از مردان آسیب می‌بینند، اظهار کرد: در این خصوص با فعال‌تر شدن مباحث اجتماعی، فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌ها، تلاش‌های لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی هدفگذاری می‌شود.

بهنام جو گفت: با اینکه استفاده از ظرفیت‌های بانوان توانمند در حوزه‌های مختلف نیز ضروری بوده، ولی جلب همفکری این افراد توانمند و فرهیخته در ارائه راهکار برای کاهش آسیب‌های بانوان نیز باید جزو اولویت‌های مسوولان حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی باشد.

او تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی برای تاثیرگذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در بلند مدت نتیجه بخش بوده و این حوزه نیازمند تلاش بی وقفه و مستمر در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به آحاد جامعه است.

استاندار اردبیل گفت: رفع مشکلات فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محیط‌های خانواده و کار، باعث کارآیی بیشتر افراد در محل کار و تولید می‌شود.

بهنام جو مشارکت سرمایه گذاران و مدیران واحد‌های تولیدی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی را ضروری دانست و ترغیب آنان به برگزاری چنین دوره‌هایی را در افزایش بهره وری واحد‌های تولیدی با اهمیت خواند.

او به تهاجم فرهنگی علیه جوانان و بانوان جامعه اشاره کرد و افزود: حجم بالای این هجمه‌ها و تعویق در نتیجه بخش بودن برنامه‌های فرهنگی نباید موجب دلسردی فعالان خط مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی باشد.

استاندار اردبیل آموزش چهره به چهره به مردم در مناطق آسیب خیز استان را از سوی بانوان و فعالان هنگی مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: آسیب‌ها در هر منطقه با توجه به شرایط خاص متفاوت بوده و باید متناسب با موقعیت و شرایط، فرهنگ سازی‌های لازم به شیوه چهره به چهره انجام شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست از برگزاری یادواره زنان شهید در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در همین راستا با هدف پاسداشت ایثارگری‌های بانوان در دوران دفاع مقدس یکی از خیابان‌های شهر به نام شهدای زن نامگذاری می‌شود.

فریبا محمدلو به راه اندازی مرکز توانمندسازی در حاشیه شهر اردبیل، صنایع تبدیلی و بازارچه فصلی اشاره کرد و هدف از این اقدامات را حمایت از زنان بدسرپرست و خود سرپرست عنوان کرد.

او از انعقاد تفاهم نامه با برخی از بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات به بانوان بی سرپرست و خود سرپرست گفت: این تسهیلات در قالب بسته‌های حمایتی به زنان برای راه اندازی کسب و کار و درآمدزایی و رفع مشکلات پرداخت می‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال ثابت و پایدار برای برخی بانوان نیازمند، تفاهم نامه‌هایی با واحد‌های تولیدی پوشاک منعقد شده و این بانوان برای اشتغال معرفی شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار