افتتاح همزمان پنج باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی در بوشهر

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر به استان بوشهر پنج باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر را به صورت همزمان افتتاح کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح همزمان پنج باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی در بوشهر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در مراسم افتتاح این باشگاه ها با تبریک میلاد حضرت زهرا و هفته بزرگداشت زن و روز مادر اظهار کرد: دولت تدبیر و امید اشتغال ۳۰ درصدی بانوان در مشاغل مدیریتی را هدف‌گذاری کرده بود و این رقم در آموزش و پرورش استثنایی در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد است.

حسینی در خصوص چرایی ایجاد باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: در سطح کشور بیش از ۱۹۰‌باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی راه اندازی شده است که از این تعداد ۵ باشگاه مربوط به استان بوشهر است. این باشگاه ها با استفاده از ظرفیت شیفت خالی مدارس استثنایی ایجاد شده است. بازنشستگان رابطه عاطفی با مدارس دارند و قرارگیری این باشگاه ها در دل مدارس موجب عدم گسست عاطفی بازنشستگان با مدارس می شود.

معاون وزیر با بیان اینکه در جامعه ایران علیرغم وجود چالش های فرهنگی ، منابع غنی فرهنگی نیز داریم گفت: یکی از چالش های فرهنگی عدم استفاده از مدیریت دانش سازمانی است که دو چهره آشکار و پنهان دارد. منابع انسانی دستگاه ها بعد از بازنشستگی و خروج از دستگاه داده ها و تجارب ارزنده ای دارند که مدیریت دانش حکم میکند از این تجارب پنهان به خوبی استفاده کنیم.

حسینی یکی از نقایص جامعه را جامعه کوتاه مدت یا جامعه کلنگی دانست و افزود: سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و انسانی سه سرمایه غیر ملموس هستند و نود درصد توسعه جهان وابسته به این سرمایه های غیر ملموس است. عدم استفاده از تجارب سرمایه های انسانی و گسستگی این تجارب موجب بوجود آمدن جامعه کوتاه مدت و سازمان پروژه ای می شود. در جامعه کوتاه مدت از نیروی انسانی که عامل اصلی توسعه است به درستی استفاده نمی شود و استفاده از تجربیات منجر به تجدید حیات شوندگی، تحرک، پویایی و توسعه جامعه و سازمان ها می شود.

معاون وزیر با بیان اینکه فرهنگ انکار بر فرهنگ اثبات در جامعه ما غلبه دارد گفت:نگاه پروسه ای به سازمان ها باید بجای نگاه پروژه ای حاکم شود و به سمت ساخت جامعه بلند مدت به جای جامعه کوتاه مدت حرکت کنیم که راه اصلی آن استفاده از تجارب گذشتگان است. برای استفاده از تجارب بازنشستگان نیازمند ستاد سازی هستیم تا تفکر خوب استفاده از بازنشستگان نهادینه شود و باشگاه پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی ستاد تفکر خوب استفاده از تجارب بازنشستگان است. با راه اندازی باشگاه پیشکسوتان میتوان از اندوخته ها و تجارب بازنشستگان در بدنه نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد.

حسینی تکریم بازنشستگان را دیگر کارکردهای باشگاه پیشکسوتان دانست و گفت: در این باشگاه ها اوقات فراغت مطلوب و بهینه بازنشستگان نیز رقم خواهد خورد و مکانی برای تجربه گردانی خواهد بود. استفاده از اندوخته های بازنشستگان به عنوان راهنمایان بالینی در مدارس از کارکردهای مهم راه اندا ی باشگاه های پیشکسوتان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار