در گفت‌وگو با پانا؛

جعفرزاده: مجلس «گزارش کمیسیون تلفیق» را رد کرد نه «لایحه دولت»

اقدام مجلس در رد بودجه به نفع دولت دوازدهم و به ضرر دولت بعدی است/ باید پروتکل‌های سران سه قوه رعایت، شود، این پروتکل‌ تعامل و همکاری را ایجاب می‌کند نه انتقام انتخاباتی گرفتن

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم در واکنش به رد کلیات بودجه سال آینده کشور از سوی نمایندگان، این اقدام را اشتباه مجلس خواند و تاکید کرد نمایندگان در اقدامی بی‌سابقه، گزارش همکاران خود در کمیسیون تلفیق را رد کردند نه لایحه دولت را. وی این اقدام را نوعی گل به خودی مجلس توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
جعفرزاده: مجلس «گزارش کمیسیون تلفیق» را رد کرد نه «لایحه دولت»

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در این باره به پانا گفت: «صحن علنی مجلس گزارش کمیسیون تلفیق را رد کرد نه لایحه دولت را؛ چون کمیسیون تلفیق لایحه را پذیرفته بود. وقتی کمیسیون تلفیق لایحه دولت را پذیرفته و اصلاحات بسیار زیادی در آن انجام داده است، نمایندگان مجلس گزارش همکاران خود را رد کردند و این یک اقدام بی‌سابقه ناشیانه بود. نمایندگان مجلس به اعضای کمیسیون تلفیق بی‌احترامی کردند و زحمات شبانه‌روزی اعضای کمیسیون تلفیق را نادیده گرفتند. این اقدام مجلس یک نوع گلباران خودی بود.»

وی ادامه داد: «از طرف دیگر اثرات این اقدام مجلس در اجتماع بسیار زیاد خواهد بود، اثرات سوء اقتصادی خواهد گذاشت. نمایندگان مجلس باید متوجه باشند هر حرفی که می‌زنند و کاری که انجام می‌دهند، بازتاب آن در سفره‌های مردم مشخص می‌شود.»

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم افزود: «همچنین نبود یک قوه عاقله در مجلس عامل این شده است که نمایندگان نتوانند تمرکز خوبی در موضوعات داشته باشند. رد شدن این لایحه اکنون به نفع یا ضرر کیست؟ من اعتقاد دارم که رد شدن و تصویب چند دوازدهم بودجه به نفع دولت دوازدهم و به ضرر دولت سیزدهم خواهد بود. از همه این‌ها بدتر با اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر عقلانیت، نظارت، کنترل و نظام برنامه‌ریزی است، نیست و چندین ماه کشور باید علی‌الحساب اداره شود.»

واقعا جای آقای لاریجانی خالی است و نبود ایشان به شدت احساس می‌شود. آقای لاریجانی تندترین افراد را آگاه می‌کرد، وقتی توضیح می‌داد و تشریح می‌کرد همه قانع می‌شدند. می‌گفت می‌خواهید دولت را تخریب کنید، اشکال ندارد؛ اما از این اقدام شما دولت ضربه می‌خورد یا ملت؟

چه بلایی سر سفره‌های مردم خواهد آمد اگر کشور علی‌الحساب اداره شود

جعفرزاده ایمن‌آبادی اضافه کرد: «حتما مشاهده خواهید کرد چه بلایی سر سفره‌های مردم خواهد آمد اگر کشور علی‌الحساب اداره شود. من فکر می‌کنم در مجلس یازدهم یک قوه جمع‌کننده و عاقله که بتواند یک استراتژی عقلایی تهیه کند، نیست. واقعا جای آقای لاریجانی خالی است و نبود ایشان به شدت احساس می‌شود. آقای لاریجانی تندترین افراد را آگاه می‌کرد، وقتی توضیح می‌داد و تشریح می‌کرد همه قانع می‌شدند. می‌گفت می‌خواهید دولت را تخریب کنید، اشکال ندارد؛ اما از این اقدام شما دولت ضربه می‌خورد یا ملت؟.»

این نماینده سابق مجلس یادآور شد: «نطق‌های مربوط به بودجه همگی شعاری، احساسی و توخالی بود، من همه را گوش دادم تا چیزی از آن دریافت کنم اما هیچی نداشتند، فقط شعار بود. چرا اینقدر شعار می‌دهید؟ چرا به فکر ملت نیستید.»

وی تاکید کرد: «آقای قالیباف فراموش کرده‌ است که برای چه در این مجلس است، آقای قالیباف باید پروتکل‌های سران سه قوه را رعایت کند. پروتکل‌ اخلاق سران سه قوه تعامل و همکاری را ایجاب می‌کند نه انتقام انتخاباتی گرفتن. متاسفانه ما شاهد یک رفتار دیپلماتیک در مجلس نیستیم و به شدت توصیه برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نمایندگان را دارم.»

لطفا بزرگان اصولگرا وارد میدان شوند

جعفرزاده ایمن‌آبادی اظهار کرد: «نمایندگان می‌گویند حجم بودجه زیاد است، اگر سه دوازدهم این بودجه تصویب شود، دولتی هم به سر کار خواهد آمد که پنج‌دوازدهم بودجه آن از دست رفته است. من از بزرگان اصولگرایان تقاضا می‌کنم واقعا بیایند کمک کنند و این مجلس را جمع کنند.»

وی درباره تاکید مجلس برای تبدیل ارز ترجیحی 4200 تومان به 17500 تومان نیز افزود: «با تغییر ارز ترجیحی قطعا سفره مردم تنگ‌تر می‌شود، اکنون برای ارزانی کالا توجیهی وجود دارد ولی فردا با ارز 17500 دیگر هیچ توجیهی وجود ندارد. وقتی دلار را به 17500 رسانده‌اید یعنی رسما مهر تایید بر گرانی گذاشته‌اید و چیزی بر روی سفره مردم نمی‌ماند.»

این نماینده سابق مجلس در پایان تاکید کرد: «برخی از نمایندگان به دنبال این هستند که در اواخر کار دولت مشکلات را بیشتر کنند و دولت را تخریب کنند، اما هزینه این انتقام را ملت پس می‌دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار