کانون‌های یاریگران زندگی شهرستان‌های تهران در مرحله حمایت جویی و اجرای پروژه‌های کوچک

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت در راستای پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان کانون یاریگران زندگی شهرستان‌های تهران با 984 کانون در مدارس ابتدائی ، متوسطه اول و دوم مشغول به فعالیت است.

کد مطلب: ۱۱۶۰۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های یاریگران زندگی شهرستان‌های تهران در مرحله حمایت جویی و اجرای پروژه‌های کوچک

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، سید مجتبی هاشمی گفت: کانون یاریگران زندگی مدارس در گروه‌های شاد و با نظارت و حضور مدیر، مربی منتخب، تسهیل‌گر، نماینده معلمان و نماینده در حال انجام فعالیت است.

او گفت: محتوای تمامی آموزش‌ها که شامل متن درس‌ها و درس‌نامه‌های آموزشی است به مدارس مجری ارسال شده و مدارس طبق زمان‌بندی هم اکنون در مرحله حمایت‌جویی و اجرای پروژه‌های کوچک قرار دارند.

هاشمی گفت: در این طرح هر مدرسه یک کانون یاریگران که شامل ده نفر اعضاء اصلی و 50 نفر دانش‌آموز است تشکیل و فعالیت می‌کند، جهت اجرائی شدن این فعالیت در استان مناطق به 5 قطب تقسیم شده‌اند که در هرقطب یک مدرس آموزش دیده‌است و این آموزش‌ها به مدرسین منطقه‌ای و در نهایت به مدیران و تسهیلگران مدارس منتقل شده‌ است.

این مقام مسئول گفت: در همین راستا دوره ضمن خدمت 16 ساعته برای 4 هزار و 200 نفر همکاران مدیران، مشاوران، مربیان، تسهیلگران و نماینده معلمان نیز انجام پذیرفته است و از فعالیت تمامی 21 منطقه توسط کارشناسان استان بازدید به عمل آمده و راهنمائی‌های لازم جهت فعال نمودن کانون‌ها صورت پذیرفته است.

هاشمی با اشاره به اینکه وبینارهای آموزشی در مناطق با نظارت استان نیز برگزار شده است، افزود: گروه‌های کانون یاریگران توسط کارشناسان مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی مناطق و استان رصد می‌شود و راهنمایی‌های لازم در این خصوص برای رسیدن به اهداف اصلی طرح انجام می‌گیرد، کانون یاریگران زندگی گامی مهم و موثر به منظور استفاده از ظرفیت کلیه تشکل‌ها و همیاری‌های درون و برون مدرسه‌ای جهت ایجاد نهضت پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار