اعلام فرایند استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 

تهران (پانا) - معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید گفت در جلسه‌ای که با معاون اول ریاست جمهوری برگزار شد دستور استخدام همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا پایان امسال صادر شد که دستور بسیار بزرگی بود و تا به حال سابقه دستور استخدام این میزان فرزند شهید و جانباز را درهیچ دولتی نداشتیم.

کد مطلب: ۱۱۶۰۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام فرایند استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 

به گزارش «ایثار»، سعید اوحدی روز سه شنبه در نشستی صمیمانه با جمعی از جانبازان و ایثارگران شهرستان بروجرد ،‌ضمن شنیدن سخنان این ایثارگران و تبریک ایام‌الله فجر انقلاب اسلامی، گفت: به فرموده حضرت امام خمینی‌(ره) «بنیاد شهید افضل نهادها است» و قداست دارد؛ که این قداست برگرفته از جامعه هدف بنیاد است لذا ما هم که در بنیاد فرصت خدمت پیدا کرده‌ایم باید تمام تلاش و همتمان را در راه خدمت به این جامعه مقدس بگذاریم.

معاون رییس جمهوری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بنیاد در دوره جدید، گفت: در این دوره سعی کردیم تمرکز فعالیت‌ها در مرکز را کم کنیم و به استان‌ها توجه بیشتری داشته باشیم؛ در همین راستا طی ۹ ماه گذشته، ۲۸ سفر استانی داشتیم و در این سفرها ضمن پیگیری موضوع زمین، مسکن، اشتغال و مسائل بیمه، دارو، درمان و... ایثارگران، سعی کردیم با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان هر استان هم دیدار و گفت‌وگو کنیم و مطالبات و درخواست آن‌ها را بشنویم و بررسی کنیم.

رییس جمهوری دستور استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران را صادر کردند

اوحدی در پاسخ به درخواست یکی از جانبازان حاضر در نشست درباره استخدام و اشتغال فرزندان جانبازان، تأکید کرد: طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه باید فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام شوند که پایان برنامه ششم یک سال و نیم دیگر است و معمولاً یک سال هم تمدید می‌شود، یعنی حدوداً دو سال دیگر اما مکاتباتی با رییس جمهور انجام داده و از ایشان خواستیم تا پایان دولت این استخدام‌ها اتفاق بیفتد که ایشان نیز دستور استخدام ۱۲ هزار نفر از این عزیزان را صادر کردند .

وی با تأکید بر طولانی و سخت بودن فرایند استخدام این تعداد از متقاضیان، عنوان کرد: برای این کار ابتدا باید سازمان امور استخدامی کشور پست‌های خالی را از همه دستگاه‌ها استعلام و پست‌های جدید را اعلام می‌کرد. از سوی دیگر معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مدارک تحصیلی فرزندان شهدا و جانبازان مورد نظر و تعداد محصلین هر رشته را از طریق سامانه سجایا جمع‌آوری می‌کرد که کار سنگینی بود و تلاش شبانه‌روزی عزیزان را به همراه داشت اما این فهرست تهیه شد و در نهایت در جلسه‌ای که دو روز قبل در سازمان امور استخدامی کشور برگزار شد؛ به جمع‌بندی قطعی درباره استخدام این عزیزان رسیدند.

استخدام برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس دارند مشکلی وجود ندارد

معاون رییس جمهوری درباره شرایط و چگونگی استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: مطابق اعلام رییس سازمان امور استخدامی کشور برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس دارند مشکلی وجود ندارد اما برای افراد با مدرک دیپلم فقط در پست‌های خاصی امکان استخدام وجود خواهد داشت.

وی افزود: طبق مصوبه، دولت امکان استخدام افراد با مدرک دیپلم وجود ندارد و از طرفی دستور است که همه این عزیزان استخدام شوند، لذا برای افراد با مدرک دیپلم استثنا قائل شده‌اند. چرا که معمولاً در وزارتخانه‌ها پست برای مدرک دیپلم نداریم اما چند مجموعه که معمولاً افراد دیپلم را هم استخدام می‌کنند، قول مساعدت داده‌اند که افراد دیپلم هم استخدام شوند.

اوحدی درباره تاریخ برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر هم عنوان کرد: مجلس مصوب کرده است که هر استخدامی در کشور باید از طریق آزمون صورت بگیرد اما این آزمون برای عموم نیست، بلکه فقط بین خود فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد برگزار می‌شود.

استخدام حق خانواده‌های شاهد و ایثارگر است

وی افزود: از آنجا که آزمون‌های کشور را سازمان سنجش برگزار می‌کند، با این سازمان رایزنی‌هایی شده و تأکید ما این است که تا قبل از شروع سال جدید شاهد برگزاری این آزمون استخدامی باشیم. مطمئن باشید که حداکثر تا پایان سال فرزندان شما استخدام می‌شوند؛ البته این حق خانواده‌های شاهد و ایثارگر است و چیزی نیست که خدای نکرده کسی بخواهد سر این عزیزان منتی بگذارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پرداخت معوقات چند هزار میلیاردی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه‌های مختلف طی چند ماه گذشته؛ در شرایط بد اقتصادی و تحریمی دولت و کشور، عنوان کرد: فقط با عنایت شهدا و دعا و نیت پاک جانبازان و آزادگان این معوقات پرداخت شد، اما بودجه سال ۱۴۰۰ با حمایت خوب دولت و مجلس شورای اسلامی کاملاً متفاوت از بودجه امسال است و تلاش ما این است که در سایه شهدا و دعای خیر شما جانبازان، بتوانیم به شکلی که شرمنده شهدا و ایثارگران نباشیم، ارائه خدمت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار