رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اردبیل در مقابله با کرونا رضایت‌بخش نیست

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا در استان نوسان دارد و در مجموع رعایت آن در برخی مناطق و در بین برخی اقشار رضایت‌بخش نیست.

کد مطلب: ۱۱۶۰۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل‌های  بهداشتی در اردبیل در مقابله با کرونا رضایت‌بخش نیست

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، شهرام حبیب‌زاده ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل درگفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حالی که شرایط این روزها با فوت و مبتلا شدن آشنایان، اقوام و دوستان و حتی افراد محبوب کشورمان در سراسر کشور برای همه مشهود است، اما این موضوع برای عده‌ای هیچ تفاوتی ندارد و هر روز عادی‌تر هم می‌شود.

او بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مناطق مناسب و در برخی مناطق بسیار نامناسب است که در این زمینه به جای این که رعایت استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها تداوم یابد، اما برعکس روند نزولی پیدا کرده و مردم شرایط را عادی فرض کرده و کم‌تر از گذشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کاهش رعایت پروتکل‌ها نسبت به گذشته از موضوعاتی است که نسبت به گذشته شرایط را بیشتر نگران‌کننده‌تر می‌کند و متأسفانه از زمانی که اردبیل به وضعیت آبی رسیده مردم فکر می‌کنند این بیماری تمام شده است.

حبیب‌زاده تصریح کرد: آمار استفاده از ماسک از 63 درصد به 45 درصد رسیده که این مسئله مخاطره شیوع کرونا را افزایش داده است که این موضوع، ما را به موج بعدی نزدیک‌تر کرده که نیاز است برای کاهش شیوع بیماری و جلوگیری از آغاز اپیدمی موج چهارم کرونا تمهیدات لازم به‌کارگرفته شود.

او اظهار کرد: مردم باید در مواجهه با بیماری نهایت حساسیت و دقت را داشته باشند و طوری نباشد که شرایط بدتری در انتظار ما باشد چرا که برای رسیدن به وضعیت کنونی توسط کادر درمان و پزشکان تلاش‌ها و رنج‌های فراوانی کشیده است که از مردم انتظار می‌رود شرایط را درک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار