در وبینار مدیران مدارس شاهد استان خراسان رضوی؛

رزاقی: با طرح شناسنامه مدارس شاهد راه کیفیت بخشی به فعالیت‌ها را تسهیل می‌کنیم

تهران (پانا) - به گفته مدیرکل امور شاهد و ایثارگران مدیران مدارس شاهد از ظرفیت انجمن اولیا و شورای مدرسه که جایگاه حقوقی بالایی دارند، برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدرسه، نهایت بهره برداری را کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۹۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رزاقی: با طرح شناسنامه مدارس شاهد راه کیفیت بخشی به فعالیت‌ها را تسهیل می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران، در ادامه کارگاه های مجازی اداره کل امور شاهد و ایثارگران با مدیران و شورای مدارس شاهد درکشور، روز دوشنبه 13 بهمن ماه 99 کارگاه استاندارد سازی و بررسی شناسنامه مدارس شاهد استان خراسان رضوی با حضور رزاقیمدیر کل امور شاهد و ایثارگران و مدیران، اعضای شورای مدارس و غفاریان پناهی سرپرست اداره شاهد و ایثارگران استان خراسان رضوی برگزار شد.

محمدرضارزاقی مدیرکل امورشاهد و ایثارگران با تشکر از مدیران مدارس شاهد استان که مطالب و چالش های محیط کاری خود را صریح و روشن بیان نمودند گفت: به دنبال مطرح نمودن نظرات و پیشنهادات تمام عزیزان هستیم و کلیه کادر اجرایی می توانند نظرات و پیشنهادات خودشان را برای استان و ستاد ارسال کنند.

رزاقی به ویژگی های شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد که با همت کارشناسان و مدیران مدارس شاهد تهیه و تدوین شده اشاره کرد و گفت: اولین رکن شناسنامه ساحت های تربیتی است مدیران مدارس شاهد باید بتوانند فعالیت های دانش آموزی مدرسه را با اهداف ساحت های تربیتی منطبق نموده و توضیح دهند. وی همچنین گفت: ما با طرح شناسنامه مدارس شاهد نمی خواهیم باری بردوش مدیران قرار دهیم بلکه به دنبال این هستیم که راه کیفیت بخشی به فعالیت ها را تسهیل کنیم.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به فلسفه پایدار و ماندگار ایجاد این مدارس پرداخت و افزود: از طریق اجرای دقیق شناسنامه فعالیت های مدارس شاهد می توانیم به این امر دست یابیم و برای رسیدن به این امر همه ما باید به صورت محکم در این مسیر گام برداریم.

رزاقی با اشاره به چالش هایی که مدیران مدارس شاهد در زمینه های مختلف از جمله نیروی انسانی مطرح کردند گفت: ساماندهی نیروی انسانی از اقتضائات استانی می باشد لذا مدیران محترم لازم است از ظرفیت انجمن اولیاء مدرسه و شورای مدرسه که جایگاه حقوقی بالایی دارند، برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی مدرسه، نهایت بهره برداری را نمایند همچنین برخی از مسائل و مشکلات مربوط به مدارس را می توان در ستاد شاهد منطقه و استان طرح نموده و در چارچوب قوانین بالادستی تصمیمات موثر و راهگشا برای ارتقاء کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی و اجرائی مدارس، گرفت. رزاقی در پایان سخنان خود از اداره شاهد استان خراسان رضوی خواست، تا برنامه ی دیگری را جهت بررسی کارشناسانه و دقیق تر شناسنامه مدارس شاهد، تدارک ببیند.

درابتدای جلسه غفاریان پناهی سرپرست اداره شاهد استان خراسان رضوی ضمن خیرمقدم به کلیه همکاران و عزیزان حاضر در برنامه، از تلاش های مدیران و کارشناسان مدارس شاهداستان تقدیر وتشکر کرد.

سرپرست اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه اظهار کرد: یکی از دغدغه اصلی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در خصوص مدارس شاهد ارتقای کیفیت تحصیلی و پرورشی دانش آموزان است. لذا در این استان سعی بر این شده که به دنبال رتبه بندی مدارس نباشیم و نگاه مقایسه ای در مدارس نداشته باشیم بلکه اولویت ما سنجش وضعیت قبلی مدرسه با حال فعلی است یعنی هر مدرسه را با خودش می سنجیم تا از این طریق به بالارفتن کیفیت پرورشی و آموزشی و اجرائی مدارس شاهدکمک کنیم.

درپایان این جلسه نبویان و جهانتاب به پرسش های کارشناسان و مدیران در خصوص دستورالعمل ثبت نام، طرح پراکنده شاهد، پرونده الکترونیکی و نحوه اعلام نتایج مدارس سمپاد و نمونه دولتی پاسخ دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار