ایران، پرچم دار مبارزه با مواد مخدر

گلستان(پانا)-نشست صمیمانه مجمع دانش آموزی یاریگران زندگی با عنوان آسیب های اجتماعی در کانون طه واقع در شهرستان گرگان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ایران، پرچم دار مبارزه با مواد مخدر

صبح امروز، نشست مجمع دانش آموزی یاریگران زندگی در کانون طه گرگان برگزار شد. در این مراسم بیکی نژاد دبیر کانون یاریگران زندگی کشور ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) با عنوان روز مادر گفت: استان گلستان یکی از استان های پیشرو در فعالیت های پرورشی و فرهنگی خصوصا در حیطه مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی است که ما شاهد فعالیت های نو، خلاقانه و مبتکرانه از تیم استان گلستان هستیم.

بیکی نژاد افزود:کانون یاریگران زندگی یک تشکل کوچک نیست بلکه برنامه ای جامع است که با استفاده از تمامی ظرفیت های تشکل های رسمی و غیر رسمی آموزش و پرورش و سایر ارگان ها مانند سازمان دانش آموزی کشور، سازمان جوانان هلال احمر، انجمن اسلامی دانش آموزان و بسیج دانش آموزی است. امروزه ما شاهد بیش از سی هزار گروه تعاملی کانون یاریگران زندگی در سی هزار مدرسه که در سراسر کشور فعالیت می کنند هستیم و این دستاورد بسیار بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: مطالب بسیار جامع و مبتکرانه ای را رصد میکنیم که استان گلستان فعالیت های نو و بسیار مبتکرانه ای انجام داده که قابل تقدیر است.

در ادامه روحانی فرد مدیرکل آسیب های اجتماعی استان ضمن تبریک ایام دهه فجر بیان کرد: یکی از آسیب های اجتماعی که در حال حاضر بسیاری از خانواده ها درگیر آن هستند، مسئله ی اعتیاد است. امروز در خدمت شما هستیم تا بتوانیم نکاتی را درباره این آسیب اجتماعی بیان کنیم و در زندگی خود از آن بهره لازم را ببریم.

روحانی فرد افزود: موضوع آسیب های اجتماعی تنها برای کشور عزیزمان ایران نیست، بلکه در تمام کشور ها مشکلاتی ازقبیل:فقر،اعتیاد،بیکاری و طلاق را مشاهده می کنیم و صاحب نظران به این نتیجه رسیده اند که اولویت در بحث آسیب های اجتماعی با موضوع مواد مخدر است. اگر به زندان ها مراجعه کنیم در میابیم که حدود هفتاد درصد زندانیان، در حیطه اعتیاد و مواد مخدر هستند، بنابراین منشاء تمام آسیب های اجتماعی مواد مخدر است.

وی افزود: ما اگر بتوانیم اقداماتی را برای مشکل خانمان سوز اعتیاد انجام دهیم، قطعا می توانیم همه آسیب هایی که در کشور وجود دارد را کنترل کنیم و دغدغه خانواده ها را کاهش دهیم. در این راستا، ایران به عنوان پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در سازمان ملل است و از همه مهم تر ما در حوزه مواد مخدر 3 هزار و 800 شهید و 300 هزار جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده ایم، از این 3 هزار و 800 شهید، 83 تن از استان گلستان بوده و شما با افتخار از آنها یاد می کنید.

در ادامه این نشست حسینی، معاونت فرهنگی آموزش و پرورش گفت: امروز با برنامه ای متفاوت، طبق نظر دانش آموزان در کنار شماهستیم. قرار است که با شما به عنوان اولین گروه دانش آموزی، فعالیتی را شروع کنیم. در شهر گرگان و شهرهای مختلف استان، سهمیه هایی را در نظر گرفته ایم افرادی که انتخاب می شوند به عنوان مسئولین اصلی طرح یاریگران زندگی در شهرستان محسوب می شوند و باید تا 20 نفر از افرادی که درون انتخابات داشتیم را عضو گروه کنند و بعد از کامل شدن عضویت جلسه ای برگزار خواهد شد.

انشاءالله که بتوانیم گام های بزرگی را در عرصه مبارزه با آسیب های اجتماعی با موفقیت برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار