رسولی: شهرفروشی یکی از خطوط قرمز شورای پنجم بوده است

تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر فروشی یکی از خطوط قرمز شورای پنجم بوده است، گفت این راهبرد تا آخرین روزها و ساعات این شورا تداوم خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۵۹۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
رسولی: شهرفروشی یکی از  خطوط قرمز شورای پنجم بوده است

سیدحسن رسولی در جلسه بررسی لایحه واگذاری و فروش 10 فقره از املاک شهرداری تهران با تبریک ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروی انقلاب اسلامی گفت: لایحه مذکور به صورت دو فوریتی تقدیم شورا شده بود که شورای شهر به یک فوریت آن رای داد و هیات رئیسه شورا آن را به دو کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی و نظارت ارجاع دادند.

رسولی با تاکید بر این که موضوع لایحه اجازه شهردار از شورای شهر برای فروش 10 فقره از املاک و دارایی‌های متعلق به شهرداری است ادامه داد: قبل از ورود به محتوای لایحه لازم به ذکر است که شهر فروشی یکی از خطوط قرمز شورای پنجم بوده است.این راهبرد تا آخرین روزها وساعات این شورا تداوم خواهد داشت. فروش املاک و دارایی‌های مولد شهرداری نیز در همین چارچوب می‌گنجد و تا امروز نیز هیچ گونه مجوزی به شهرداری داده نشده است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: در این مورد خاص اگر به یاد داشته باشید برای عملیاتی کردن هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت تجهیز ناوگان مترو سال 98 با ایراداتی از سوی بانک عامل یعنی بانک رفاه کارگران مبنی برانباشتگی بدهی شهرداری تهران به سیستم بانکی (بانک شهر و سایر بانک) و تامین اجتماعی مواجه شدیم به گونه‌ای که علیرغم طی اجرای همه تشریفات قانونی به دلیل در لیست سیاه بودن شهرداری تهران متاثر از بدهی چند ده هزار میلیارد تومان مدیریت قبلی کار با مشکل مواجه شد.

رسولی اظهار داشت: به این منظور مهندس هاشمی، اعضای شورای شهر و شهردار تهران مذاکراتی با آقای شریعتمداری وزیر کار داشتند و نهایتا تصمیم بر این شد که این لایحه‌ به شوار تقدیم شود. در این لایحه در حقیقت شهرداری اجازه می‌خواهد با تهاتر املاک با بدهی اعلام شده به‌ویژه با تامین اجتماعی که حساب شهرداری تهران را بسته است و بانک شهر که تحت فشار بانک مرکزی است، مطالبات خود را پرداخت کند.

رسولی با اشاره به این که محتوای لایحه تقاضا تهاتر 10 فقره املاک است، گفت: با توجه به این که در بسته دوم محرک اقتصادی در شورای مصوب شد سقف اجازه آقای شهردار وفق تبصره 9 بودجه سال 1399 به دو برابر افزایش بافت تا ایشان دو برابر آنچه که سال گذشته در بودجه برا حد نصاب معاملات با دستگاه‌های دولتی و بخش‌های عمومی تعیین شده بود بدون تصویب شورا معاملات را انجام دهند.لذا 7 فقره از این 10 فقره در چارچوب اختیارات افزوده شهردار بود که در کمیسیون مشترک حذف شد. 3 فقره باقی مانده نیز که امروز بررسی می‌شود.

رسولی ادامه داد: ملک شماره یک در منطقه 18 تهران با مساحت 10 هزار و 360 متر است.ملک شماره دوم واقع در منطقه 5 تهران به مساحت 12 هزار متر است و ملک سوم در منطقه 16 تهران به مساحت 34 هزار و 131 متر است.ارزش این سه ملک بالاتر از رقمی است که در اختیار شهردار تهران است.

این عضو شورا افزود: در گزارش کمیسیون مشترک در عمل به اصل شفافیت و سلامت تاکید شده است علاوه بر این، املاک باید وفق مفاد آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران به فروش برسد؛ یعنی علاوه بر اینکه وفق قانون مزایده‌های عمومی قیمت پایه توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می‌شود، صرفه و صلاح شهرداری نیز دیده شود. همچنین با تصویب این لایحه می‌توان امیدوار بود با جلسات متعددی که بین شهرداری و شورا با رایزنی‌های صورت گرفته بتوان هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال 98 را علیرغم بیش از 60 هزار میلیارد تومان بدهی انباشته شده شهرداری استحصال کنیم و طی سال جاری برنامه‌ای که برای توسعه ایستگاه‌ها تجهیز خطوط و تقویت ناوگان مدنظر است را به انجام برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار