مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

یکی از مهمترین مهارت هایی که باید به دانش آموزان آموخته شود، توسعه و آموزش فرهنگ خیری است

تهران (پانا) - در مراسم پویش مجازی «من مادرم، بچه های ایران فرزند من» که در سالن ثامن الحجج منطقه 8 از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، مینو زمان خاطر نشان کرد بر اساس اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش بستری مناسب برای حضور و مشارکت مردم فراهم کرده است تا بتوانند در موضوعات اجتماعی سهیم باشند.

کد مطلب: ۱۱۵۹۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهمترین مهارت هایی که باید به دانش آموزان آموخته شود، توسعه و آموزش فرهنگ خیری است

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره آموزش و پرورش منطقه 8، همزمان با ایام اله دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام با سعادت ولادت حضرت زهرا (س)، پویش مجازی من مادرم، بچه های ایران فرزند من، با حضور عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، حسین پور مدیرکل نوسازی استان تهران، بنی آدم رئیس مجمع خیرین مدرس ساز شهر تهران، مینو زمان مدیر آموزش و پرورش منطقه 8، قربانی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و مدیران 180 مدرسه منطقه هشت به صورت زنده از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در این جلسه فولادوند ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر اظهار کرد: در شهر تهران برعکس تصور آحاد مردم و مسئولین در موضوع فضاهای آموزشی وضعیت مناسبی نداریم و از لحاظ رتبه بندی فضاهای آموزشی، شهر تهران در انتهای جدول در کنار استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که این جایگاه متاسفانه روز به روز در حال تنزل است. البته در دو سه سال اخیر در شهر تهران با مشارکت و کمک خیرین مدرسه ساز این توازن را با همت و کاری جهادی به سمت ارتقاء و بهبود کیفیت و کمیت بر هم زدیم.

وی اذعان کرد: اگر امروز در جامعه ما کارهای مشارکتی کم رنگ است و جایگاهی ندارد باید به گذشته برگردیم، به دوران تحصیل افراد جامعه. ما قبل از هر اقدامی باید مقدمات و فرهنگ مدرسه سازی را در جامعه ترویج دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: یکی از مهمترین مهارت هایی که باید به دانش آموزان آموخته شود، توسعه و آموزش فرهنگ خیری است که باید در مدارس کشور این فرهنگ آموزش و ترویج پیدا کند و از مزایا و کارهای بزرگی که خیرین گرانقدر در ساخت و ساز مدارس انجام داده اند به دانش آموزان گفته شود. این آموزش ها و مهارت ها می بایست در ابتدای تحصیل در دوره پیش دبستانی و ابتدایی به دانش آموزان آموخته شود تا در دوران بزرگسالی به نتیجه برسد.

فولادوند اذعان کرد: خیرین بزرگوار مدرسه ساز به دنبال اعتماد هستند و ما باید این اطمینان را به آنها بدهیم که مبالغ و مشارکت های که جمع آوری می شود در ساخت مدرسه در این مرز و بوم هزینه می شود.

ما در شهر تهران ده ها مدرسه در حال ساخت و ساز داریم و حقیقتا اگر خیرین مدرسه ساز این کار عظیم را تقبل نمی‌کردند، الان در حال حاضر شهر تهران وضعیتی نامناسبی در کل کشور داشت پس باید به جد، فرهنگ خیری را در کشور ترویج و توسعه داد.

در پایان فولادوند ضمن تقدیر و تشکر از مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 این اقدام را گامی مثبت در جهت مدرسه سازی دانست و عنوان کرد: این اقدام و این پویش خلاق می تواند الگوی مناسبی برای سایر استان های کشور قرار گیرد.

همچنین در این مراسم مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 ضمن تشکر از کلیه حاضرین در جلسه با اشاره به در اولویت بودن نهادینه کردن فرهنگ ساخت مدرسه در جامعه، ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح‌هایی مثل پویش مجازی من مادرم، بچه های ایران فرزند من، بتواند گام مهمی در ترغیب افراد به امر مدرسه سازی باشد.

زمان با بیان اینکه طرح من مادرم، بچه های ایران فرزند من، نقطه عطفی در مسیر توسعه فضاهای آموزشی و مشارکت‌های مردمی خواهد بود بیان کرد: در سال‌های اخیر خیرین مدرسه ساز با ورود به عرصه مدرسه سازی باعث شکوفایی احداث فضاهای آموزشی شدند، به طوری که درصد قابل توجهی از مدارس کشور در سال‌های اخیر توسط خیرین نیک اندیش احداث شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است، به همین منظور بر اساس اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش بستری مناسب برای حضور و مشارکت مردم فراهم کرده است تا بتوانند در موضوعات اجتماعی سهیم باشند.

همچنین در این مراسم اهداف برگزاری پویش، تبیین و چندتن از مدعوین، گزارشی از اقدامات خود برای گسترش میزان مشارکت در این طرح را ارائه کردند.

در این مراسم تعدادی از مدیران مدارس منطقه 8، گزارش مشارکت خود را در طرح پویش بانوان اعلام کردند که شامل مشارکت در خرید کاشی های طرح پویش با هدیه مبلغ 25 میلیون ریال بود که حس و حال زیبایی به این برنامه بخشیده بود.

برادران معتمدی از خیرین جوان مدرسه ساز منطقه 8 نیز در این مراسم به نام مادر خیراندیش خود با پرداخت 500 میلیون ریال در این طرح مشارکت کردند.

با توجه به تأمین اعتبار سهم دولت در این پروژه در مجموع برای ساخت مدرسه به حدود 25 میلیارد ریال اعتبار خیری نیاز است که این مراسم برای برنامه ریزی در تأمین این اعتبار تشکیل شد و نتایج ارزشمندی در پی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار