رئیس مجلس شوراهای دانش آموزی شهرستان های استان تهران و عضو دهمین دوره مجلس دانش آموزی:

مجلس دانش‌آموزی، موقعیت یادگیری و تربیتی و میدان عملی‌ برای کسب آمادگی نقش آفرینی درآینده است

رودهن (پانا) - مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران یک نهاد صنفی، مشورتی و زیر مجموعه سازمان دانش آموزی است که بر اساس آیین‌نامه تشکیل این مجلس مصوب ششصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی، موقعیت یادگیری و تربیتی  و میدان عملی‌ برای کسب آمادگی نقش آفرینی درآینده است

مهدی زمانی، رئیس مجلس شوراهای دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران و عضو دهمین مجلس دانش‌آموزی از شهرستان رودهن در گفت و گو با پانا با گرامی‌داشت چهل و دومین سالروز طلوع خورشید فجر انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: با توجه به بیانیه گام دوم که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی صادر شد، مقام معظم رهبری، در این بیانیه نزدیک به چهل بار از جوان ایرانی و در بیست مورد از امید و اعتماد خود به جوانان و آینده سازان این مرز و بوم نام بردند.

جوانان بزرگترین فرصت یک جامعه هستند

او گفت: جوانان نقطه‌ای درخشنده هستند و بزرگترین فرصت یک جامعه جوانان هستند و قطعاً مجلس دانش‌آموزی بستری است برای استفاده از این پتانسیل و فرصتی برای ما نمایندگان تا در جهت تمرین دموکراسی، کار گروهی، مسئولیت‌پذیری و مطالبه‌گری عقلانی گام برداریم.

زمانی درباره ساختار مجلس دانش‌آموزی بیان کرد: مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران یک نهاد صنفی، مشورتی و زیرمجموعه سازمان دانش‌آموزی است که بر اساس آیین‌نامه تشکیل این مجلس مصوب ششصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرد.

او ادامه داد: مصوبات این مجلس پس از تأیید در شورای عالی آموزش و پرورش، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و ما مجلس دانش‌آموزی را یک موقعیت یادگیری و تربیتی می‌دانیم. این مجلس، میدان عملی‌ برای کسب آمادگی نقش‌آفرینی در آینده است.

نمایندگی در مجلس دانش‌آموزی فرصت افزایش توانمندی‌ها و توسعه و درک اجتماعی است

او در رابطه با هدف خود از شرکت در مجلس دانش‌آموزی تصریح کرد: فرصت نمایندگی، موقعیت کسب قابلیت‌ها است، فرصت افزایش توانمندی‌ها و توسعه و درک اجتماعی است و بنابراین من خودم را موظف دانستم که حضور فعالم را در این زمینه اعلام کنم و به عنوان عضو کوچکی از جامعه دانش‌آموزی، از هیچ تلاشی در جهت توسعه و بهبود سطح کیفی فضای آموزشی در کشور دریغ نکنم.

نماینده مجلس دانش‌آموزی از منطقه رودهن درباره وظایف و اختیارات مجلس دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: مجلس دانش‌آموزی در جلسات خود به بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات جامعه دانش‌آموزی ایران می‌پردازد و راهکارها و پیشنهاداتی که چکیدهٔ تفکرات جمعی ١۵٠ نماینده با ادیان و شرایط متفاوت است را در جهت رفع این مشکلات اعلام می‌کند و انتظارات جامعهٔ دانش‌آموزی را از مسئولین مطالبه می‌کند. چرا که در هر نشست مقامات عالی جمهوری اسلامی نیز حضور دارند.

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار