کشف محموله ۲۹۶ کیلویی تریاک و ۳۲۰ آمپول بیهوشی+تصویر

تهران (پانا)- طبق اعلام مسئولان، این سازمان در دو روز گذشته محموله ۲۹۶کیلوگرمی تریاک در مرز میلک، ۱.۷کیلو در آستارا و ۳۲۰ آمپول بیهوشی در بازرگان را کشف کرده است.

کد مطلب: ۱۱۵۹۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کشف محموله ۲۹۶ کیلویی تریاک و ۳۲۰ آمپول بیهوشی+تصویر

به گزارش گمرک ایران، سید روح اله لطیفی -سخنگوی گمرک ایران- طی گزارشی اعلام کرد که کشفیات دو روز گذشته گمرک از مواد مخدر تا آمپول های بیهوشی را تشریح کرد.

کشف بزرگترین محموله تریاک در گمرک میلک/ورود از افغانستان

طبق توضیحات ارائه شده، محموله ای در مرز افغانستان و ایران در استان سیستان و بلوچستان از کامیون ورودی از افغانستان توسط پرسنل گمرک میلک کشف شد که بزرگترین کشف مواد مخدر در این استان توسط گمرک در سال های اخیر به شمار می رود.

وی گفت: این محموله ها که در دو طرف کفی و در پشت جعبه های فلزی، و در کانال های جوشکاری شده جاساز شده بود ۱۲بهمن ماه، پرسنل گمرک، با جدا سازی کامیون و با هماهنگی دادستان شهرستان "هیرمند" استان سیستان و بلوچستان، توسط کارکنان حراست و مربیان سگ های مواد یاب، با دستگاه برش، موادهای جاسازی شده، تخلیه و ۲۹۶ بسته یک کیلوگرمی مواد مخدر از نوع "تریاک"، کشف شد و طی صورتجلسه ای تحویل مقام قضایی برای انجام مراحل قضایی شد، این حجم کشف مداد مخدر، در این استان، توسط گمرک بی سابقه بوده است.

فقدان ایکس ری در مرز میلک

به گفته لطیفی فقدان دستگاه ایکس ری در گمرک میلک، کم تعداد بودن سگ های مواد یاب، لزوم تقویت زیرساخت های گمرکات ورودی و خروجی، نیازهای مهم گمرکات به ویژه گمرک میلک برای مبارزه با پدیده قاچاق است که باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

کشف ۱.۷کیلوگرم تریاک در آستارا

اما دیگر مجموله کشف شده به آستارا بر می گردد که سخنگوی گمرک دراین رابطه گفت:در استان گیلان و در گمرک مرزی "آستارا" نیز روز گذشته پرسنل حراست و واحد مربیان سگ های مواد یاب، یک کیلو و ۷۰۰گرم تریاک که در ظروف ۱.۵لیتری، نیم لیتری و سه قطعه کلوخی شکل جاسازی شده بود کشف و تحویل مقامات قضایی شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا ستاد مبارزه با مواد مخدر با اجرای کامل مفاد تفاهم نامه مشترک با گمرک، گمرک ایران را به عنوان گمرک اول مبارزه با مواد مخدر دنیا، مانند همیشه یاری کند.

کشف تامل برانگیز آمپول های بیهوشی

سخنگوی گمرک در خصوص کشف آمپول های بیهوشی نیز توضیح داد:ماموران گمرک بازرگان موفق به کشف بیش از ۳۲۰ عدد آمپول قاچاق از یک کامیون حامل کالای صادراتی قبل از خروج از کشور شدند.

وی افزود: این محموله هنگامی کشف شد که مأموران گمرک بازرگان کامیون حامل "پلی وینیل کلرید" صادراتی با پلمپ سالم را از درب خروج صادرات برای کنترل مضاعف به واحد "ایکس‌ری" ارجاع دادند و در عین حال از سگ‌های موادیاب برای کنترل محموله استفاده کردند که در نتیجه تعداد ۳۲۰ عدد آمپول "کتامین" ۱۰ درصد ۵ میلی‌گرمی ساخت ایران که در اسناد مربوط به کالا ذکر نشده بود توسط واحد مربیان سگ‌های موادیاب کشف شد.

به گفته لطیفی بررسی‌های انجام شده نشان داد که سیم پلمپ چادر این کامیون بریده شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار