امضای تفاهم‌نامه تأمین بیش از 2500 تبلت برای دانش‌آموزان 2 استان

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و جانشین وزیر آموزش‌وپرورش در طرح هدایت، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان، رؤسای ادارات استثنایی استان‌های همدان و کهگیلویه و بویراحمد تفاهم‌نامه تأمین نیمی از اعتبار موردنیاز خرید 2 هزار و 567 وسیله هوشمند ارتباطی دانش‌آموزان نیازمند این دو استان از سوی وزارت آموزش‌وپرورش و نیم دیگر توسط منابع درون‌استانی امضا شد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه تأمین بیش از 2500 تبلت برای دانش‌آموزان 2 استان

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی،‌ سید جواد حسینی در نشست امضای این تفاهم نامه‌ها اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار از مجموع ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموزی که در سناد ثبت‌نام‌شده‌اند، ۳ میلیون دانش‌آموزان به هیچ وسیله ارتباطی برای اتصال به شاد دسترسی ندارند و بیش از 700 هزار نفر نیز از اینترنت برای ارتباط محروم هستند.

وی افزود: کرونا موجب افزایش ظرفیت فناوری کشور شد و نظام تعلیم‌وتربیت را به سمت فناوری‌های نوین و طراحی و استفاده از پلتفرم آموزشی شاد سوق داد.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه طرح هدایت با هدف تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند اجرایی شده است گفت: نداشتن تجهیزات آموزشی هوشمند، چهره خشن نابرابری را نمایان می‌سازد و تهیه این تجهیزات هوشمند ارتباطی برای دانش‌آموزان نیازمند "رنج و درد کودکانه" نداشتن وسایل هوشمند را می‌زداید.

حسینی با بیان اینکه باید از طریق تعاملات گرم گرانیگاه‌های تأمین این تجهیزات را پیدا کنیم، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های درون‌استانی و استانداری‌ها، شوراهای آموزش‌وپرورش، دستگاه‌های اجرایی و نهادها، تشکل‌های دانش‌آموزی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین گام‌های خوبی در جهت تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برداشته شده است.

شایان‌ذکر است بر اساس تفاهم نامه‌های امضاء شده 2 هزار و 200 تبلت ویژه دانش‌آموزان نیازمند استان همدان و 367 تبلت ویژه دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش و از طریق طرح هدایت و منابع درون‌استانی استان‌ها تهیه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار