حکیم زاده خبر داد

برگزاری دوره کشوری آموزش تولید محتواهای پروژه محور

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی از برگزاری دوره توانمندسازی معلمان برای تولید محتواهای چندرسانه ای از اجزای برنامه درسی در 6 پایه تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره کشوری آموزش تولید محتواهای پروژه محور

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت ابتدایی، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر از برگزاری دوره توانمندسازی معلمان به منظور تولید محتواهای چندرسانه ای از اجزای برنامه درسی در 6 پایه تحصیلی توسط معاونت آموزش ابتدایی و با همکاری کارگروه های کشوری کاربست فناوری در آموزش و یادگیری و قطب های تولید محتوا خبر داد.

حکیم زاده اظهار کرد: پس از اجرای موفق و افتخار آفرین تولید بیش از 2500 فیلم آموزشی به تفکیک تمامی درس همزمان با ایام مبارک دهه ،» مدرسه تعطیل نیست « ها و فصل های کتاب های درسی با هدف استمرار آموزش و با شعار فجر، آغازی شورانگیز در زمینه تولید محتواهای آموزشی چندرسانه ای توسط معاونت آموزش ابتدایی شکل گرفته است.

وی افزود: به همین منظور اولین دوره آموزشی پروژه محور از یکشنبه 12 بهمن 99 لغایت 30 بهمن 99 برگزار می گردد. این دوره آموزشی توسط گروه برنامه ریزی، فناوری و گروه های آموزشی دفتر دبستانی و با همکاری کارگروه کشوری کاربست فناوری در آموزش و یادگیری مستقر در استان اصفهان و قطب های کشوری ارزیابی وتولید محتواهای آموزشی مستقر در استان های مرکزی، خراسان شمالی،چهارمحال و بختیاری، شهرستان های استان تهران، یزد و اردبیل اجرا خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توانمندسازی معلمان در بکارگیری نرم افزارهای کاربردی و تولید محتواهای آموزشی کوتاه و جذاب اعلام کرد و گفت: تولید محتواهای چند رسانه ای از اجزای برنامه درسی کتاب ریاضی 6 پایه تحصیلی آموزش ابتدایی از اهداف برگزاری اولین دوره آموزشی است.

حکیم زاده ادامه داد: هر یک از قطب های کشوری تولید محتوا، 5 نماینده از معلمان منتخب استان را به منظور شرکت در دوره مذکور معرفی کرده اند که در مجموع 35 نفر به عنوان مربیان حرفه ای و مدرسان کشوری)منتور( با مدیریت وهدایتگری قطب های مذکور و همکاری گروه کشوری کاربست فناوری، ضمن آشنایی با سرفصل ها و حدود انتظارات نسبت به شناسایی و افزودن سایر معلمان توانمند استان ها اقدام می کنند.

به این ترتیب با تأکید بر معرفی حداقل یک نماینده فعال از هر استان مجموع آموزش دیدگان دوره اول حداقل 190 نفر مدرس میانی خواهد بود و به تدریج این تعداد به صورت زیرمجموعه به گروه های اصلی می پیوندند.

گفتنی است: سرفصل های دوره شامل استفاده از بستر بازی و انیمیشن در آموزش و یادگیری، تبدیل محتوای کتاب های درسی به صورت الکترونیکی و آموزش پروژه محور نرم افزارهای پاورپوینت 2019 ، کمتازیا 2019 و ویدئو اسکرایب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار