رئیس دانشگاه فرهنگیان:

ارتباط تعلیم و تربیت و اقتصاد، توسعه سیاسی کشور را هموار می‌کند

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، ارتباط تعلیم و تربیت و اقتصاد را مبنای توسعه سیاسی کشور برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط تعلیم و تربیت و اقتصاد، توسعه سیاسی کشور را هموار می‌کند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، نشست تخصصی راهبردهای تعالی حکمرانی اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی با حضور رنجبرزاده، مشاور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، جمعی از استادان، مدیران و کارکنان این دانشگاه در مکان سالن اجتماعات شهید باهنر برگزار شد.

در این نشست، خنیفر حکمرانی خوب را کاربرد شیوه‌های مناسب برای دستیابی به توسعه و تعامل مؤثر و متقابل دولت و مردم دانست و گفت: اگر یک کشور خواهان حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت است باید با ترسیم مسیر، شاخص های مهم را شناسایی و مشخص کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از انقلاب اسلامی ایران به عنوان نقطه عطف قرن بیستم یاد کرد و افزود: انقلاب ایران،‌ خاستگاه ارزش های اسلامی و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

وی، ایدئولوژی انقلاب اسلامی را برخاسته از آموزه های اسلامی اعلام و تصریح کرد: انقلاب ایران، اساس بر هم خوردن معاملات دنیا در قرن بیستم شد.

این مقام مسئول، انقلاب اسلامی را عامل اصلی گشایش مسیری جدید به روی ملت ها و بازگشت اعتماد به نفس ملی به کشور عنوان کرد و گفت: این امر در تحولات و حوادث 40 سال گذشته بیان کننده ایستادگی و مقاومت دلیرانه مردم ایران و تلاش به منظور تحقق برنامه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ساختن جامعه ای یپیشرفته و الگو است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، پرورش انسان های مستعد و توانمند، حفظ منابع انسانی، شایسته گزینی و تدوین برنامه های بلند مدت را از مولفه های مهم حکمرانی خوب برشمرد و گفت: حکمران خوب، برخوردار از برنامه و کارنامه است. نداشتن برنامه و کارنامه اسکان در سرزمین سوخته آرزوها است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، روابط موثر و تعاملی دولت، بخش خصوصی و جامعه در استفاده از توان و ظرفیت های موجود به منظور رشد کشور را لازم خواند و با اشاره به ضرورت تسریع رشد بخش های خصوصی در کشور گفت: بخش های خصوصی عهده دار ایجاد اشتغال، درآمد، تولید و تجارت و کسب و کار در کشور هستند.

خنیفر، امنیت، سلامت و آموزش را ارکان اصلی توسعه کشور ذکر و تصریح کرد: تعلیم و تربیت و اقتصاد از جمله دغدغه های مهم کشورهای در حال توسعه به شمار می رود. ارتباط موثر میان این دو مولفه، محقق کننده پیشرفت امور سیاسی کشور است.

این مقام مسئول، عدالت گستری و اظهار نظر در جامعه را از جمله شاخصه های مهم حکمرانی خوب اعلام کرد و افزود: بهبود عملکرد و انجام فعالیت های مثبت و کارآمد و ارائه گزارشی جامع از فعالیت های صورت گرفته جلب رضایت عموم و اعتماد بیش از پیش مردم را به همراه دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان پاسخگویی به موقع، مسئولیت پذیری، تدوین قوانین و مقررات کیفی و اجرای آن، فرصت برابر برای همگان، حاکمیت قانون برای آحاد جامعه، حمایت از حقوق مالک و توسعه بازار را از دیگر شاخص های حکمرانی خوب برشمرد و اظهار داشت: در عصر حاضر همه افراد باید کارآفرین باشند. حفظ منابع انسانی و به کارگیری افراد در جای مناسب اساس کار حکمران خوب است.

گفتنی است: نشست تخصصی راهبردهای تعالی حکمرانی اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی، به همت بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار