مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:

عدالت آموزشی یکی از دستاوردهای انقلاب در حوزه آموزش و پرورش است

اصفهان ( پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت پیش از انقلاب هیچ مدرسه شبانه‌روزی در استان وجود نداشت، اما پس از انقلاب تاکنون ۵۸ واحد آموزشی شبانه روزی در استان تاسیس شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۹۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
عدالت آموزشی یکی از دستاوردهای انقلاب در حوزه آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد اعتدادی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت و گو با برنامه سلام اصفهان رادیو در خصوص دستاوردهای آموزش و پرورش پس از انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک تحول اجتماعی بود و برای بررسی تغییرات و پیشرفت های به وجود آمده بایستی شرایط قبل و بعد از آن بررسی شود تا تغییرات را متوجه شویم. بدون تردید پس از انقلاب اسلامی، جامعه ایران در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و بخصوص آموزش و پرورش در سطح منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد و روز به روز هم در حال ارتقاء و تعالی است.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب در حوزه آموزش و پرورش عدالت آموزشی است، پیش از انقلاب هیچ مدرسه شبانه‌روزی در استان وجود نداشت اما پس از انقلاب تاکنون ۵۸ واحد آموزشی شبانه روزی در استان تاسیس شده است. همچنین فعالیت ۴۳۰ هنرستان در استان که سهم ۴۱ درصدی دانش آموزان دوره متوسطه دوم در رشته های فنی را شامل می شوند با پوشش همه نقاط استان از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است چرا که پیش از انقلاب تنها ۱۰ هنرستان در استان فعال بود و حدود ۱۵ درصد از دانش آموزان در آن تحصیل می کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب هیچ یک از دانش آموزان در المپیادهای علمی و جهانی شرکت نکرده بودند، اما پس از انقلاب اسلامی حضور دانش آموزان استان اصفهان در المپیادها بسیار خوب بوده و حدود ۵۰ مدال جهانی توسط دانش آموزان استان اصفهان به دست آمده است.

اعتدادی پوشش تحصیلی در مقطع پیش‌دبستانی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: ساخت و ساز واحدهای آموزشی پس از انقلاب افزایش داشته است و شاهد حضور چشمگیر خیرین مدرسه ساز هستیم که هر ساله به تعداد آنها اضافه می‌شود و در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ خیرین مدرسه‌ساز فعال در استان حضور دارند. به لطف خدا و انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش پیشرفت‌های خوبی داشتیم و امیدوارم با کمک مردم و مسئولین استان این پیشرفت را ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار