کارگردان فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» در گفت وگو با پانا: 

کاوه صباغ زاده: مردم از دیدن فقر، خیانت، فلاکت و طلاق در سینماها خسته شده اند

تهران (پانا) - کاوه صباغ زاده، کارگردان فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» معتقد است کرونا فرصتی است تا درباره نحوه برگزاری جشنواره فیلم بازاندیشی شود و تدبیری شود تا فیلم فقط و صرفاً برای متخصصین و منتقدین و اهالی رسانه پخش شود تا در زمان اکران فیلم در سینماها شاهد حضور پررنگ‌تر مردم باشیم.

کد مطلب: ۱۱۵۹۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کاوه صباغ زاده: مردم از دیدن فقر، خیانت، فلاکت و طلاق در سینماها خسته شده اند

کاوه صباغ زاده، کارگردان فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» در گفت و گو با پانا درباره ایده اولیه شکل‌گیری این فیلم می‌گوید: «این فیلم هم همانند فیلم «ایتالیا ایتالیا» اقتباسی است و ایده اصلی فیلم از کتاب «آلن دوباتن» آمده است و البته باکمی تغییرات فیلم‌نامه این کار نوشته شد و در ادامه تجارب زندگی شخصی خودم اضافه شد و درنهایت این فیلم شکل گرفت.»
وی درباره اینکه چرا سه سال بعد از ساخت فیلم «ایتالیا ایتالیا» مجدد به سراغ سینما آمده است،گفت: «از این سه سال حدود دو سالش را درگیر همین فیلم بودیم. این فیلم نگارشش چهار یا پنج ماه زمان برد و پیش‌تولیدش از پارسال اردیبهشت شروع شد. آبان ماه کلید زده شد و بهمن‌ماه فیلم‌برداری کار تمام شد و مراحل فنی کار هم همین حدود یک ماه پیش زمان برد و نزدیک 11ماه پس‌تولیدش طول کشید.»

فیلمی برای دوران پساکرونا
صباغ زاده در رابطه باهدف غایی از ساخت این فیلم اظهار کرد: «آنچه تیم سازنده فیلم از همان اول مدنظرش بود این بود که حال خوب به بیننده منتقل شود و بیننده بعد از دیدن فیلم باحال خوب از سینما خارج شود. آن زمان قرار نبود کرونا باشد و فراگیر شود و من فکر می‌کردم بیننده ایرانی از دیدن فقر و فلاکت و طلاق و خیانت و اعتیاد و این چیزها خسته شده و بد نیست فیلمی متفاوت به‌دوراز واقعیت‌های اجتماعی ساخته شود. بیننده دو ساعت در سینما باحال متفاوت خارج شود و دو ساعت چیزهایی را تجربه کند که شاید در زندگی واقعی‌اش تجربه نکرده یا فرصت تجربه‌اش را نداشته است. با توجه به اینکه احتمالاً اکران این فیلم سال آینده است، امیدوارم تا آن زمان کرونا تمام شود و این فیلم برای دوران می‌تواند هوای تازه‌ای برای مخاطبی باشد که سینما می‌رود و وقتش را با چیزهایی می‌گذراند که شاید در این مدت آرزویش را داشته است.»
صباغ زاده در رابطه بااینکه احتمالاً این فیلم در کدام بخش‌ها جایزه دریافت خواهد کرد، گفت: «نمی‌توانم حدس بزنم این فیلم در کدام رشته کاندیدای سیمرغ می‌شود و ترجیحم این است که به آن فکر هم نکنم زیرا وظیفه من نیست. وظیفه من ساختن فیلم است و ترجیح می‌دهم تا روز آخر جشنواره منتظر بمانم و به انتخاب داوران احترام بگذارم تا ببینم آن‌ها چه تصمیمی می‌گیرند.»
وی با اشاره به تأثیر کرونا درکند شدن روند ساخت فیلمش افزود: «درروند ساخت فیلم با مشکل کرونا روبرو شدیم اما فیلم‌برداری تمام شد و ده روز بعد وزارت بهداشت اعلام کرد کرونا وجود دارد و تدوین و صداگذاری و غیره به خاطر کرون کند پیش می‌رفت و در کار پسا تولید اثرگذار بود.»

نبود تماشاگر در جشنواره اتفاق خوبی است
کارگردان فیلم «رمانتیم عماد و طوبا» درباره برگزاری جشنواره با حداقل حضور تماشاگران مردمی گفت : «نبود و حضور حداقلی تماشاگران به دلیل شرایط کرونا اتفاق خوبی است. همانند جشنواره‌های بین‌المللی و حرفه‌ای دنیا که برای تعداد اندکی فیلم را نمایش می‌دهند و آن عشاق سینما و مردم عادی نمی‌توانند فیلم را در جشنواره ببینند. من فکر می‌کنم جشنواره باید برای اهالی سینما مثل منتقدین و اهالی رسانه و دست‌اندرکاران و سازندگان فیلم ساخته شود و عده بسیار بسیار محدودی از مردم و اجرای سراسری فیلم در سراسر کشور اشتباه است زیرا فیلم در این حالت می‌سوزد. اینکه مردم می‌آیند و فیلم را به‌عنوان تماشاگر عام می‌بینند تأثیری ندارد چون قدرت تبلیغ برای فیلم ندارند. این‌ها اتفاقا باید در زمان اکران بیایند و بعد از دیدن فیلم توسط منتقدین و کارشناس‌ها فیلم را ببینند. مردم در زمان جشنواره وقتی فیلم را می‌بینند در زمان پخش فیلم به سینما بی‌میل هستند و این به لحاظ اقتصادی برای سینما اشتباه است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار