سخنگوی دولت:

صندوق رای از دستاوردهای مهم انقلاب است

تهران (پانا)- سخنگوی دولت، صندوق رای، توسعه زیرساخت ها و توسعه علم و دانش را از دستاوردهای مهم انقلاب عنوان کرد و گفت باید از آفات انقلاب جلوگیری کنیم و روی استقلال و جمهوریت حساسیت نشان دهیم.

کد مطلب: ۱۱۵۹۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
صندوق رای از دستاوردهای مهم انقلاب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی، سخنگوی دولت در برنامه به وقت ایران که ساعت ۲۲ یکشنبه ۱۲ بهمن ماه از شبکه آموزش پخش شد ضمن تبریک ۲۲ بهمن ماه و تولد حضرت فاطمه (س) به ویژگیهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از علل اصلی جریان انقلاب، جمهوریتی است که بر اساس انقلاب به دست آوردیم.

وی با اشاره به تغییرات نسلی صورت گرفته گفت: با همه گلایه ها صندوق های رای در هر دوره موجب تصمیم گیری بوده است.

ربیعی با بیان اینکه انقلاب یک پدیده اجتماعی و بر اساس روح فرهنگی جامعه بوده است، به جعل تاریخ از سوی شبکه های معاند اشاره کرد و گفت: این جریان در صدد تردید روی ماهیت انقلاب اسلامی ایران هستند این در حالی است که انقلاب ما انقلابی بود که ماهیت آن دلایل چندوجهی داشت.

سخنگوی دولت در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته گفت: اولین دستاورد ما در انقلاب حذف نظام موروثی و ملت سازی بود.

وی ادامه داد: با همه نگرانی ها امروز یک صندوق رای داریم که یکی از دستاوردهای مهم این انقلاب است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه جنگ، جوانی انقلاب و تحریم جلو رشد کشورمان را گرفت گفت: ما در زیرساخت ها و در زمینه بهداشت خوب کارکردیم، اما مشکل اینجا بود که این زیرساخت را به معیشت متصل نکردیم.

ربیعی در بخش دیگری از اظهارات خود ثبات و امنیت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: باید از آفات انقلاب جلوگیری کنیم و روی استقلال و جمهوریت حساسیت نشان دهیم.

سخنگوی دولت، تقویت جامعه و نهادهای مدنی را از مهمترین الزامات انقلاب عنوان کرد و گفت: افزایش مهارت ها به خصوص مهارت های فنی از مهمترین راهکارهای تقویت جامعه است.

وی با بیان اینکه از نظر تولیدعلم در میان ۱۵ کشور برتر دنیا هستیم گفت: همچنین دارای رتبه تک رقمی در نانوتکنولوژی هستیم که این موارد از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در زمینه تولید دانش بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴ میلیون دانشجو داریم که رقم قابل توجهی است افزود: در پژوهش در ۲۰ سال اخیر رشد ۵۰ برابری داشته ایم.

ربیعی اضافه کرد: همچنین در زمینه ساخت پارکهای علمی و فناوری نیز اقدامات موثری صورت گرفته و در حال حاضر ۵۰ پارک عظیم علم و فناوری داریم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور با بیان اینکه مدام باید دانش و نظریه تولید کنیم گفت: می توانیم با تولد دانش دستاوردهایمان را عمیق کنیم.

سخنگوی دولت، نرخ رشد زنان باسواد و تمرکز بر بازماندگان از تحصیل را از دیگر دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و گفت: آنچه در حال حاضر در کشور ضروری است توجه به موضوع مهارت هاست.

وی اضافه کرد: نداشتن دانش سیاست گذاری منابع کشور را اتلاف کرده و در این زمینه باید توجهات لازم صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار