گلبانگ زنگ انقلاب درمدارس هرمزگان طنین انداز شد

هرمزگان(پانا)-آیین نمادین استانی زنگ انقلاب صبح امروز همزمان با سراسر کشور در ناحیه یک بندرعباس با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان و جمعی از مسئولین در ناحیه یک برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
گلبانگ زنگ انقلاب درمدارس هرمزگان طنین انداز شد

حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در آئین نواختن زنگ انقلاب که به صورت نمادین در دبستان دخترانه شاهد ناحیه یک بندرعباس برگزار می شد، گفت: این انقلاب با هدایت امام خمینی (ره) آغاز شد و با رهنمودهای 30 ساله مقام معظم رهبری، با صلابت و استوار ادامه یافته است.

وی افزود: انقلاب های زیادی از جمله انقلاب کبیر فرانسه، روسیه، الجزایر و غیره در طول تاریخ اتفاق افتاده است که عمر آن انقلاب ها به تعداد انگشتان یک دست نیز نرسید و دوام نیاوردند.

حجت الاسلام عبادی زاده به ارکان اصلی تداوم انقلاب اسلامی ایران پرداخت و ادامه داد: رهنمودهای رهبری و ولایت فقیه اولین رمز موفقیت انقلاب ایران است که بعد از گذشت 40 سال، توانسته همچنان یالنده به راه خود ادامه می دهد و ذره ای از آرمانها و شعارهای خود عقب ننشیند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ولایت پذیری، هوشیاری و بصیرت مردم از دیگر ارکان مهم در پایداری انقلاب اسلامی ایران بوده است. مردم روشن ضمیر، فداکار و مردمی با تمدن بزرگ و مقاوم که در عهد و پیمان خود با انقلاب و آرمان های آن ایستاده اند.

امام جمعه شهرستان بندرعباس از مفاهیم حیات بخش اسلام به عنوان سومین رکن پایداری و استقامت انقلاب اسلامی ایران برشمرد و بیان داشت: عمق، حرکت و جهت این انقلاب مربوط به مفاهیم نورانی اسلام و سیره نبوی و امامان معصوم است.

حجت الاسلام عبادی زاده تصریح کرد: اسلام افق و چشم انداز بلندی را برای پیروان خود ترسیم می کند، اجازه قرار گرفتن در زیر سلطه ظلم را نمی دهد و جامعه را مقاوم ساخته است که این سه رکن در انقلاب های دیگر نمی توان ببینید.

ایرج بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان هم در این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی و دهه ی فجر درس هایی را به ما آموخته که در تمامی مراحل زندگی تک تک ما می تواند تاثیر گذار باشد و همگی باید قدردان خون شهدا انقلاب اسلامی باشیم.

وی باتاکید بر اینکه عزت و امنیت کشور از دستاوردهای انقلاب است، افزود: دستاوردهای مهمی در جامعه در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است که می‌توان به بارزترین وجه آن یعنی ترویج فرهنگ ایثار و گذشت و نشر روحیه از خودگذشتگی در جامعه اشاره کرد .

وی ادامه داد: یکی دیگر از آثار نهادینه شدن این فرهنگ، ایثارگری معلمین در دوره بیماری کرونا و اهتمام آنها در آموزش نسل آینده کشور به صورت دو نوبت صبح و عصر است که ناشی از همین فرهنگ ایثار و گذشت می باشد

بیت اللهی تصریح کرد: رشد و توسعه متوازن علمی، پوشش حداکثری دانش آموزان در کلاس های درس، حرکت به سوی برقراری عدالت آموزشی در کنار بسیاری از پیشرفت های علمی دانش آموزان و فرهنگیان، از مهمترین دستاوردها انقلاب در آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطر نشان کرد: مطابق سند تحول نظام آموزش و پرورش به عنوان نقشه راه بر حضور فعال دانش‌آموزان در میادین مختلف سیاسی اقتصادی اجتماعی و غیره تأکید دارد تا نسل آینده با آگاهی و دانش مسیر پیشرفت و توسعه را فراهم سازد.

بیت اللهی تصریح کرد: دانش آموزان آینده ساز فردای یک کشور هستند که باید بیش از پیش با ارزشها و آرمان های کشور و دفاع مقدس آشنا شوند تا در راستای حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب موفق عمل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این آیین گفت: انقلاب اسلامی ایران نتیجه ایستادگی و مقاومت یک ملت به رهبری امام خمینی (ره) و سرآغاز استقلال، آزادی و رهائی ملت از ظلم و ستم بود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، علی رئوفی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) گفت: در زمان حکومت ظالم بر مردم، دولتهای بیگانه حق توحش از کشور ما دریافت می کردند و حق محاکمه مستشاران آنها در کشور وجود نداشت.

وی اضافه کرد: مردم برای استقلال و رهائی از ظلم بیشمار دولت پهلوی، با ایستادگی و مقاومت در سایه رهنمودهای امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی ایران را بوجود آوردند.

رئوفی با بیان اینکه شهداء با خون خود ضامن حیات و تداوم انقلاب بوده اند، ادامه داد: مسئولین که لباس خدمت را بر تن کرده اند باید خدمتگزار مردم و خانواده شهدا هستند و در مسیر خدمتگزاری بی منت به مردم تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: بیش از 11 ماه است که کادر درمان کشور با ایثار و از خود گذشتگی در جهبه مبارزه با بیماری کرونا و جهاد بهداشت تلاش می کنند و امیدواریم به واسطه این بیماری کرونا، فرهنگ سلامت زیستن در جامعه نهادینه شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های معظم و معزز شهدا و همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار