مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان:

ارزش های انقلاب را باید به جوانان و نسل آینده منتقل کرد

سمنان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان، با بیان اینکه باید ارزش های انقلاب اسلامی به نسل های بعد انتقال پیدا کند تا ما مملکتی پر از خیر و برکت و پُرتوان داشته باشیم، گفت امروز باید مسائل مختلف را با زبان نسل‌های جدید و جوان به آن‌ها انتقال داد تا نسل‌های جدید و آینده با ارزش‌های انقلاب آشنا باشند و بدانند بر چه مسیری پا می‌گذارند. باید از زاویه دید نسل‌های جدید به آن‌ها پرداخت و موضوع شهادت احیاگر زندگی و آزادی در بین جوانان باشد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ارزش های انقلاب را باید به جوانان و نسل آینده منتقل کرد

علیرضا کُرد، در حاشیه آئین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شهید طنانی خیرآباد با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، در گفت و گو با پانا، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با عنوان این مطلب که انقلاب اسلامی فرصتی بی نظیر برای نقش آفرینی جوانان و دانش آموزان در توسعه کشور فراهم کرد، خاطرنشان کرد: فجر ارزش‌آفرین انقلاب اسلامی، مائده‌ای آسمانی، ودیعه‌ی الهی و هدیه‌ای از عالم غیب است که تحول عمیق و گسترده معنوی و روحی ملت قهرمان و ظلم‌ستیز ایران اسلامی را به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: نسل اول انقلاب با گذر از دخمه‌های ظلمانی و حضور در سرای نورانی مکتب و نظام اسلامی سختی‌های دوران پر فراز و نشیب، پیروزی انقلاب را به جان خرید و ارزش‌های والای اسلامی را در سیره و سنت خود متجلی ساخت. نسل دوم نیز در دامان همین نسل پرورش یافت و طعم شیرین شهد گل‌های استقامت و پایداری پدران خود را چشید و در جهت استمرار و تثبیت دستاورد ارزشمند انقلاب در خلق‌بخشی از حماسه‌ی ماندگار دفاع مقدس سهیم شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان افزود: اما نسل سوم که محصول دوران سازندگی و توسعه سیاسی است و در دوران ثبات و آرامش و استقرار نهادهای مدنی و انقلابی سربرآورده است، با یک سلسله مفاهیم، رویدادها و خواسته‌های جدیدی روبروست و قدرت درک کامل ویژگی‌های نسل گذشته را ندارد و خود را گرفتار یاس و در آستانه‌ی فرو غلطیدن به گرداب بی‌هویتی می‌بیند.

کُرد، زنگ انقلاب را یک نماد ملی دانست و گفت: باید زنگ انقلاب ماندگار باشد. ارزش‌های انقلاب اسلامی در دو نسل قبلی به برکت اقتدار معنوی و انفاس قدیمی حضرت امام خمینی(ره) و تأثیر فضای روحانی و ملکوتی دفاع مقدس در دو دهه‌ی انقلاب، سیر صعودی داشت. نگرانی و دغدغه‌های کنونی نسبت به نسل سوم، به دلیل کمرنگ شدن ارزش‌ها و احیانا جایگزینی برخی ضدارزش‌ها به عنوان ارزش در جامعه است.

وی ادامه داد: با این وصف باید بتوان کام تشنه نسل نو را با جام لبریز از شراب طهور ارزش‌ها و باورهای دینی سیراب ساخت و او را با دوران افتخارآمیز و حماسه‌آفرین و انسان‌ساز دیروز آشنا کرد تا امروز پاسدار امین و متعهد گوهر گرانبهای ارزش‌های دینی از دستبرد حرامیان باشند و پرچم سرافرازی پدران را بر دوش کشیده و به فرزندان خود تحویل دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمنان با اشاره به اینکه امروز دور هم جمع شده‌ایم تا یاد و خاطره یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ دنیا و جهان اسلام را گرامی بداریم، تصریح کرد: مقدمات انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۱ فراهم شد و در بهمن ماه ۵۷ با رهبری امام(ره) به پیروزی رسید. ۴۲ سال گذشت و مردم بزرگوار و جوانان غیرتمند چه فراز و فرودها و چه گردنه های سختی را پشت سر گذاشتند.

کُرد، با بیان اینکه مردم در طول یک سال اخیر در مقابله با ویروس نحس در این زیست بوم جدید در حال تلاش هستند در عین حالی که به خود اتکا کرده‌اند و کودکان مظلوم ما توسط خبیث‌ترین افراد و مدعیان تمدن تحریم شده‌اند، گفت: چه خوب و سربلند از این میدان بیرون آمده‌ایم.

وی اظهار کرد: سال گذشته در چنین زمانی از ابتدایی ترین وسایل بهداشتی یعنی ماسک محروم بودیم، اما امروز به لطف خداوند در عرصه بین‌المللی در مقابله با بیماری کرونا موفقیت‌های چشم‌گیری به دست آورده‌ایم. عزم پولادین مردم و رهبری است که در این ۴۲ سال، انقلاب را به این مرحله رساندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار