منتظری در تشریح دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

افزایش اعتبارات بودجه فرهنگ و هنر در سال آینده

تهران (پانا) - نایب رئیس مجلس از افزایش اعتبارات بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۰ در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خانه ملت، غلامرضا منتظری در تشریح دستور کار امروز (یکشنبه ۱۲ بهمن ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز نمایندگان کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق گزارشی از مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه فرهنگ به اعضای این کمیسیون دادند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: با تلاش نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق اعتبارات بودجه فرهنگ و هنر سال آینده افزایش داشته است، البته امیدواریم در صحن هم رای بیاورد.

وی افزود: در بخش بودجه فرهنگ از شغل‌های آسیب دیده از شیوع کرونا اعتباری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان کمک به مشاغل هنری خسارت دیده در قالب یارانه حمایتی از اعتبارات صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان پرداخت می‌شود.

منتظری تاکید کرد: تشکیل خانواده و افزایش جمعیت از اولویت‌های کمیسیون فرهنگی است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود بودجه در مقایسه با سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای در این خصوص صورت گرفته است علی الخصوص در مورد ازدواج و فرزندآوری، در همین راستا پیش بینی افزایش وام ازدواج به مبلغ ۷۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان در کمیسیون تلفیق داده شده است که هر یک از ارقام با شرایط خاص خود به زوجین پرداخت می‌شود، باز پرداخت این وام ۹ درصد و ۱۰ ساله در نظر گرفته شده تا زوجین در ابتدای شروع زندگی با مشکلات اقتصادی روبرو نباشند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان از افزایش یارانه مطبوعات خبرداد و گفت: مبلغ یارانه مطبوعات، نشر و کاغذ در بودجه ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار