رئیس شورای شهر تهران:

سهمیه‌ها و تخفیفات طرح ترافیک به قوت خود باقی است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تهران و بر اساس نرخ تورم، افزایش 25 درصدی عوارض شهری از جمله عوارض ساختمانی، عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، عوارض حفظ و گسترش فضای سبز، عوارض پارک حاشیه ای و عوارض مجوز نصب و نظارت دوره ای بر دکل های و آنتن های مخابراتی شهر تهران به تصویب رسید.

کد مطلب: ۱۱۵۹۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
سهمیه‌ها و تخفیفات طرح ترافیک به قوت خود باقی است

محسن هاشمی در پایان دویست و شصت و هشتمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران به تشریح این جلسه شورا پرداخت و گفت: طبق روال قبل از آغاز جلسه صحن جلسه هم اندیشی با محوریت موضوع باغات برگزار شد که عمدتا مربوط به پرونده هایی بود که در گذشته در کمیسیون ماده 7 رسیدگی شده بود ولی در جلسه هم اندیشی در خصوص این پرونده ها نتوانستیم به جمع بندی برسیم و منجر به رای گیری نشد و لذا این امر به جلسه بعدی موکول شد.

هاشمی در ادامه افزود: جلسه شورا نیز با موضوع بررسی عوارض آغاز شد که شهرداری تهران در قالب لوایح 5 گانه موضوع عوارض شهری را به شورا ارائه داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: می دانید بر اساس بخشنامه وزارت کشور عوارض های مربوط به سال بعد باید تا قبل از 15 بهمن در صحن شورا به تصویب برسد تا در زمان مقتضی در اختیار فرمانداری قرار داده شود تا آنان نیز فرصت کافی برای بررسی آن داشته باشند.

هاشمی در ادامه افزود: این عوارض که شهرداری تهران در قالب لوایح 5 گانه به شورا ارائه داده بود شامل عوارض ساختمانی، عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، عوارض حفظ و گسترش فضای سبز، عوارض پارک حاشیه ای و عوارض مجوز نصب و نظارت دوره ای بر دکل های و آنتن های مخابراتی شهر تهران می باشد که پیشنهاد شهرداری تهران افزایش 20 درصدی این عوارض بود اما به دلیل اینکه نرخ تورم بالغ بر 40 درصد است پیشنهاد اعضای شورا افزایش 25 درصدی این عوارض بود که به تصویب رسید که بعد از آن به هیات تطبیق فرمانداری ارسال می شود و باید ببینیم نسبت به این افزایش چه تصمیمی خواهند گرفت.

محسن هاشمی در ادامه سخنان خود و در پاسخ به این موضوع که از سوی فرماندار تهران اعلام شده بود موضوع طرح شبانه شهر بیدار با توجه به شیوع کرونا محقق نمی شود و چرا چنین چیزی مطرح شده است گفت:

قوانین که تدوین می شوند و به تصویب می رسند معطوف به زمان کرونا نیستند کما اینکه ما قوانینی داریم که جاری هستند ولی به سبب شیوع کرونا و بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت هایی برای آنها ایجاد شده نظیر رفتن به سینما که با تصمیم ستاد ملی کرونا برای آن محدودیت ایجاد شد. لذا محدودیت های کرونا نمی تواند موجبات لغو یا عدم تصویب یک قانون شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و در خصوص موضوع طرح ترافیک نیز گفت: عوارض طرح ترافیک نیز مانند دیگر عوارض با افزایش روبرو خواهد شد اما سهمیه ها و تخفیفات برای گروه های خاص همانند سال قبل بوده و به قوت خود باقی خواهند ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار