استاندار مازندران:

دور از تعصب و اصرار، سلامت و جان شهروندان را حفظ کنیم

ساری (پانا) - استاندار مازندران با انتقاد از اصرار بر انجام برخی امور در دوران مقابله با شیوع کرونا، تأکید کرد که به دور از تعصب و اصرار بر تفکرات غلط، جان و سلامت مردم باید حفظ شود.

کد مطلب: ۱۱۵۹۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
دور از تعصب و اصرار، سلامت و جان شهروندان را حفظ کنیم

احمد حسین‌زادگان ظهر امروز در نشست خبری با بخشی از اصحاب رسانه و حضور مجازی سایر خبرنگاران، در پاسخ به سؤال اساسی خبرنگاران در موضوع کرونا و وضعیت استان در مورد بیماری کووید ۱۹ گفت: «مازندران در سال گذشته پیش از آنکه بسیاری از استان‌های کشور درگیر کرونا شود، همراه استان‌های قم، گیلان و گلستان درگیر شد. زمانی که هنوز ستاد ملی مقابله با کرونا شکل نگرفته بود و هنوز مشخص نبود که چه دستگاه و مسئولی، مدیریت این مشکل را باید به عهده بگیرد.»

او تأکید کرد که اعتقاد دارد استان توانسته است با کمک رسانه‌ها، دانش، نگرش و کنش مردم در برخورد با کرونا و رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی را تغییر دهد و در مقابله با بیماری فعلی موفق شود.

استاندار مازندران با یادآوری اینکه در موج نخست کرونا بسیاری از استان‌ها دیرتر از این ۴ استان درگیر شدند، به نمودار روند ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: «روند پیشرفت موج سوم کرونا در استان هنوز به نیمی از وضعیت موجود در موج دوم هم نرسیده است و این به معنای کنترل وضعیت است هر چند شکننده هم است.»

او تأکید کرد که مازندران در مقایسه با استان‌های دیگر هنوز موج سوم را تجربه نکرده است، هرچند سیر افزایشی و کاهشی آرامی دارد.

حسین‌زادگان یادآوری کرد زمانی که میزان فوتی ناشی از کرونا در کشور به ۵۰۰ نفر در روز رسیده بود، آمار فوتی های مازندران پایین بود.

او گفت: «وقتی موج سوم در کشور تمام شد، مازندران با رشد افزایشی مواجه شد و از آنجایی که پیش از آن نیز محدودیت‌هایی برای شهروندان اعمال شد، اعمال دوباره‌‌ آن‌ها تحمل مردم را کم‌تر کرد اما تنها با اجرای دستورالعمل‌ها و محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای آن‌هاست که می‌توانیم وضع استان را در مقابله با این بیماری کنترل کنیم.»

حسین‌‌زادگان تأکید کرد که هر هفته میزان رعایت پروتکل‌ها را رصد می‌کنیم و می‌دانیم که در حال حاضر سرویس حمل و نقل عمومی، نانوایی‌ها و دفاتر پیشخوان دولت کمترین رعایت را دارند.»

استاندار مازندران گفت: «زمانی می‌توانیم بگوییم که موفق به مدیریت درست در مقابله با کرونا شده‌ایم که میزان رعایت پروتکل‌ها به بیش از ۹۰ درصد برسد.»

حسین‌زادگان با بیان اینکه تعصب‌ها و اصرار بر انجام برخی امور ما را درگیر می‌کند، گفت: «علم می‌گوید که اگر در فضای بسته بدون تهویه مناسب دور هم جمع شویم، احتمال آلودگی و بیمار شدن بالا می‌رود. این شرط برای همه‌ نوع مراسم و تجمعی صادق است.»

استاندار مازندران تأکید کرد که به دور از تعصب و اصرار بر تفکرات غلط، جان و سلامت مردم را حفظ کنیم.

او با اشاره به شرایط ویژه مازندران مانند نزدیکی شهرها به هم و مراودات بین شهری و نیز ارتباطات بین روستاها و شهرها و نیز تمایل ‌مسافران به ورود به این استان در ایام تعطیل، از مقایسه این استان با استان‌های دیگر انتقاد کرد و گفت: «استان در مواجهه با برخی موارد مانند تعطیلات پیش رو، از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست اعمال محدودیت تردد بین استانی می‌کند یا حتی مسدود کردن مسیرهای ورودی اما ممکن است به اقتضائات مختلف این درخواست رد شود و استان هم تمکین می‌کند. اما این‌طور نیست که ما پیش‌بینی نکنیم و پیشنهاد ندهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار