امام جمعه اردبیل:

کشور در مسیر پیشرفت خود به جوانان نخبه نیازمند است

اردبیل(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت کشور در پیشرفت و ترسیم وضعیت آینده خود به جوانان نخبه، فرهیخته و دارای دانش و توان علمی بالا نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کشور در مسیر پیشرفت خود به جوانان نخبه نیازمند است

آیت ا... سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین تجلیل از ۱۱۲ نفر از دانش آموزان حائز رتبه‌های برتر کنکور سال تحصیلی جاری که به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصلای اردبیل برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: اگر ما اقتدار نشات گرفته از علم و دانش را نداشته باشیم، قدرت‌های دیگر بر ما مسلط خواهند شد و به همین علت مجبور هستیم که در تقویت همه ارکان قدرت خود به خصوص در عرصه علمی بیشتر بکوشیم.

او انقلاب اسلامی ایران را گامی مهم در جبران عقب ماندگی علمی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی در چند دهه اخیر بخشی از عقب ماندگی علمی و فناوری را جبران کرده و این راه پرافتخار ادامه دارد.

امام جمعه اردبیل محاصره و تحریم علمی و تکنولوژیک را بدتر از تحریم اقتصادی دانست و افزود: امروز با اتکا به توان جوانان نخبه روی پای خود ایستاده‌ایم و راه خود را با عزت، استقلال و آینده روشن توام با امید ادامه می‌دهیم.

او کار همه فعالان عرصه علم و دانش را سنگین و ارزشمند خواند و خطاب به دانش آموزان بیان کرد: علاوه بر تقویت خود از نظر علمی و کسب دانش روز، در طهارت نفس خود نیز بکوشید و با بصیرت، مواظب حیله دشمن باشید

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خطاب به دانشجویان و نخبگان کنکور اردبیل گفت: در فضای کسب علم و دانش نسبت به کشور و ملت خود تعصب و عرق داشته باشید و اگر برای تحصیل به خارج از کشور رفتید، برای خدمت به ملت و کشور به موطن خود بازگردید.

عاملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نظام آموزش و پرورش در انتخاب مدیران نباید مسامحه کند چرا که پایه‌ریزی تعلیم و تربیت درست و هدایت این کار مهم به دست آنها انجام می‌شود.

او همچنین از سازمان صدا و سیما خواست تا خانواده آرمانی را به شکل مطلوب معرفی کرده و در این امر، بایدها و نبایدهای تربیتی و آموزشی را برای الگوسازی در سطح جامعه معرفی و ترویج کند.

در این آیین مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیزگفت: این افراد جزو دانش آموزانی بودند که در سال تحصیلی گذشته در ناحیه یک و ۲اردبیل مشغول به تحصیل بوده و رتبه‌های برتر ملی و منطقه‌ای را کسب کرده بودند.

احمد ناصری قدردانی از زحمات دانش‌آموزان، خانواده‌ها، مدیران و معلمان و نیز انگیزه دادن به دانش‌آموزان مشغول به تحصیل و تقویت روحیه آنها از جمله اهداف برگزاری این آیین ذکر کرد و افزود: این افراد امروز ارزش وقت گذاشتن برای کسب علم و نیز تحصیل با برنامه را بیشتر لمس کرده و الگویی برای دانش آموزان در حال تحصیل هستند.

او رتبه‌های برتر کنکور اردبیل را سرمایه و مایه افتخار و مباهات نظام آموزشی و خانواده آنها دانست و اظهار کرد: تک تک این دانشجویان در آینده کشور و استان منشا تحول خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس و فرصت دادن برای شکوفایی استعداد دانش آموزان در طول سال تحصیلی و نیز ایجاد آمادگی، فضا رقابتی و تقویت مهارت دانش آموزان در آستانه کنکور را از جمله اهداف نظام آموزشی در این استان ذکر کرد.

ناصری بیان کرد: در طول سال تحصیلی سعی بر این است که از طریق معرفی منابع و آشنا کردن با مواد آزمون، بستر برای موفقیت دانش آموزان استان بیشتر فراهم شود.

او با اشاره به برگزاری آیینی مشابه این مراسم در همه مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: هر سال جایگاه این استان در زمینه قبولی کنکور در سطح ملی تقویت شده و با قبولی دانش آموزان بیشتر در رشته‌های معتبر، استان اردبیل در رتبه ۲۰کشوری قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار