زنگ انقلاب در مدارس استان اردبیل به صدا درآمد

اردبیل(پانا) - همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، زنگ چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در مدارس استان اردبیل نواخته شد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
زنگ انقلاب در مدارس استان اردبیل به صدا درآمد

این آیین که به صورت متمرکز و با نام گلبانگ انقلاب در مدرسه پورسینای ناحیه ۲ اردبیل برگزار شد، دانش آموزان مدارس استان به صورت غیرحضوری و در بستر شبکه شاد چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن گرفتند.

در این آیین که در آغازین روز دهه مبارک فجر و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، پرچم پرافتخار ایران به یاد امام و شهدا به اهتزاز درآمد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در این آیین ایستادگی در برابر استکبار شرق و غرب را از جمله مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: قبل از انقلاب کشور ما در پایین ترین درجه استقلال، عزت و اقتدار بود ولی با پیروزی انقلاب، جهان دارای سه قطب شرق، غرب و کشورهای خواهان استقلال شد.

بهروز ندایی افزود: پس از فروپاشی بلوک شرق نیز جهان دو قطبی شده و دارای دو قطب جهان استکباری و کشورهای استقلال خواه به سردمداری ایران شد.

او گسترش نهضت های استقلال طلبانه در اقصی نقاط جهان را از جمله آثار انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان کرد: وضعیت کنونی ایران در همه ابعاد استقلال و عزت با قبل قابل قیاس نیست و امروز ما شرایط بسیار بهتری نسبت به قبل از انقلاب داریم.

معاون استاندار اردبیل همچنین عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی را با وجود همه تحریم ها و فشارها قابل قبول خواند و اظهار کرد: عدالت و محرومیت زدایی یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است.

او خواهان تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای نسل جوان و دانش آموزان به منظور جهانی سازی انقلاب اسلامی ایران شد و گفت: در این بیانیه اهداف و برنامه های متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای سال های آینده ترسیم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با پانا گفت: بیش از ششصد عنوان برنامه ویژه ایام دهه فجر و با محوریت دانش آموزان در مدارس استان برگزار می شود.

احمد ناصری اظهار کرد: روز دوازدهم بهمن، بعد از عطر افشانی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر میهن اسلامی، زنگ انقلاب در مرکز استان در مدرسه پورسینا با رعایت پروتکل های بهداشتی نواخته می شود و مشابه این مراسم در مدارس شهرستان نیز با تعداد محدود معلمان، دانش آموزان و مسئولان برگزار خواهد شد.

اوبا بیان اینکه برای دهه فجر امسال بیش از ششصد عنوان برنامه برای برگزاری در مدارس استان در نظر گرفته شده است، افزود: در مدارس روستایی و عشایری که دایر هستند، برنامه ها بصورت حضوری و با رعایت کامل توصیه ها برگزار و مدارسی که دانش آموزان در آن حاضر نیستند، برنامه ها در فضای مجازی و بسترهای ایجاد شده از جمله شبکه شاد، اجرایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه دانش آموزان محور اصلی برگزاری این برنامه ها خواهند بود، گفت: طراحی و اجرای این برنامه ها توسط دانش آموزان و با همراهی و مشارکت معلمان و مدیران مدارس اجرا می شود که تاکید بر این شده از ابزار هنر در معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

ناصری تصریح کرد: انواع یادواره ها، جشنواره ها، نمایشگاه ها و مسابقات با ابتکار و نوآوری پیش بینی شده است که بصورت مجازی و حضوری جهت معرفی اهداف، اررزش ها و آرمان های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری برای نسل امروزی و شکل گیری شخصیت انقلابی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار