مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

18 درصد صادرات محصولات کشاورزی کشور از میرجاوه انجام می‌شود

زاهدان (پانا) - مشاور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد مرکز قرنطینه میرجاوه از فعال ترین مراکز قرنطینه‌ای کشور است به طوری که ١٨ درصد صادرات محصولات کشاورزی کشور که از لحاظ وزنی حدود ٧٠٠ هزار تن است، از این منطقه انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۹۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
18 درصد صادرات محصولات کشاورزی کشور از میرجاوه انجام می‌شود

کیخسرو چنگلوایی، در اولین روز دهه فجر و در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه اظهار کرد: به‌زودی ظرفیت این مرکز به ٢ میلیون تن افزایش می یابد.

وی افزود: برای دستیابی به این مهم سازمان حفظ نباتات کشور پشتیبانی لازم را خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان نیز در مراسم افتتاح این مرکز گفت: ساختمان مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه با اعتباری بالغ بر ١۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت هزار متر مربع در 2 طبقه احداث شده است.

امان الله طوقی افزود: با توجه به اهمیت مرز میرجاوه در مبادلات تجاری و ترانزیت محصولات کشاورزی و نیاز به گسترش فضای اداری و استقرار نیروی بیشتر، با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور، ساخت ساختمان جدید مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

وی اذعان کرد: با راه اندازی این مرکز نظارت بر صادرات، واردات و ترانزیت محصولات کشاورزی به بیش از٢ میلیون تن افزایش خواهد یافت و با توجه به فعالیت کلینیک قرنطینه ای در این مرز امکان ۲۴ ساعته کردن مرکز قرنطینه نیز می باشد.

طوقی افزود: از ابتدای امسال تاکنون نظارت بر واردات، صادرات و ترانزیت ١٩١ هزار تن انواع محصولات کشاورزی توسط مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار