فانی با تاکید بر بازگشایی مدارس عنوان کرد

رواج آسیب‌های تربیتی با تعطیلی مدارس

با گروه بندی دانش‌آموزان، آموزش را ادامه دهیم

تهران (پانا) - عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بر شمردن عوامل موثر بر تعطیلی مدارس در زمان شیوع بیماری کرونا گفت که تعطیلی مدارس آسیب‌های جبران ناپذیری به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌زند، آسیب‌های تربیتی با تعطیلی مدارس رواج پیدا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۵۹۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رواج آسیب‌های تربیتی با تعطیلی مدارس

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل عضو شورای عالی آموزش و پرورش، علی اصغر فانی درباره بازگشایی مدارس در شرایط کرونا، اظهار کرد: در تمام کشورها مدارس آخرین گزینه هستند که برای پیش گیری از کرونا تعطیل می‌شوند.

وی با اشاره به عوارض تعطیلی مدارس افزود: می‌توان به افت تحصیلی به ویژه در دوره ابتدایی و پایه‌های اول و دوم اشاره کرد؛ دانش‌آموز اول ابتدایی که نه خواندن و نوشتن می‌داند چطور می‌تواند از فضای مجازی استفاده کند.

فانی دومین عارضه تعطیلی مدارس را ترک تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: تعداد زیادی دانش‌آموز به دلیل نداشتن امکانات برای استفاده از آموزش مجازی از کلاس‌ درس محروم شده و ترک تحصیل می کنند، با این شرایط رشد بیسوادی در کشور افزایش پیدا می‌کند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: یادگیری در فضای مجازی از لحاظ تربیتی بسیار کم اثر است با این روند در آینده با یک نسل کم سواد روبرو خواهیم شد.

وی افزود: تعطیلی مدارس باعث آسیب های جبران ناپذیر تربیتی به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌ شود، مانند کاهش مهارت‌های ارتباطی، کاهش مشارکت اجتماعی، ضعف تربیت اجتماعی و علمی به عنوان یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین.

وی با اشاره به چند توصیه برای بازگشایی مدارس، گفت: بازگشایی مدارس در این شرایط تدریجی باید باشد و لزومی ندارد در یک تاریخ مشخص همه مدارس بازگشایی شوند ما باید با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه این موضوع را تدریجی انجام دهیم.

فانی ادامه داد: براساس شرایط و وضعیت متنوع کشور از لحاظ کرونا (آبی، نارنجی، زرد و قرمز) باید تصمیمات متنوعی برای بازگشایی مدارس اتخاذ کنیم و با گروه بندی دانش آموزان، آموزش را ادامه دهیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: شورای عالی یک اصولی را مصوب و به استان‌ها ابلاغ کند تا با رعایت این اصول برای بازگشایی مدارس تصمیم گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار