حجت الاسلام قرائتی: نماز، سرلوحه همه ادیان آسمانی است

تهران (پانا) - رئیس ستاد اقامه نماز کشور از نماز به عنوان سرلوحه ادیان الهی یاد کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۹۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
حجت الاسلام قرائتی: نماز، سرلوحه همه ادیان آسمانی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در نخستین کارگاه دانش‌افزایی اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان با عنوان طرح عروج با اشاره به موقعیت کنونی کشور، انتقال تجربه از طریق فضای مجازی توسط معلمان را مهم خواند و با تاکید بر مطالعه کتاب های مرتبط با اسرار نماز گفت: ستاد اقامه نماز کشور آماده است، کتاب های مربوط به اسرار نماز را به منظور مطالعه عموم در اختیار مسئولان قرار دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، از نماز به عنوان سرلوحه همه ادیان آسمانی یاد و اظهار داشت: انسان، فطرتا محتاج و در برابر انواع مشکلات احساس کمبود می کند و با این احساس نیاز نیز دوست دارد به کسی پناه برد. بنابراین باید دست در دست خدا گذاشت.

وی، تصریح کرد: اگر بنده خدا باشیم منفعت آن عاید خود ما می شود. همچنان که اگر شاگرد خوب درس بخواند و از معلم خود هم تشکر نماید سود آن به خود دانش آموز باز می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، با تاکید بر همراه بودن مردم با ولایت فقیه تصریح کرد: تجربه نشان داده است دست در دست ولایت فقیه گذاشتن، بیمه شدن همگان را به همراه دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، توجه به نعمات الهی را عامل مهم گرایش فرد به نماز دانست و گفت: نماز، فانی را باقی می سازد، به کارها رنگ خدایی می بخشد و با نشان دادن راه مستقیم فرد را از هوی پرستی رها می سازد..

مفسر قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) را برخوردار از سه فضیلت مهم دانست و گفت: ایشان از مردم در مردم و با مردم بود. معلم هم باید از بچه ها و با بچه ها باشد.

استاد قرائتی، در پایان خطاب به معلمان کشور گفت: نباید تنها قانع به کلاس درس بود. باید علاوه بر معلمی با تشکیل یک گروه و دارا بودن هزاران رفیق فرهنگی، جلسات متعدد و آموزنده ای را برای جوانان و نوجوانان برپا کرد. همچنان که شهید رجایی و مرحوم پرورش وزیر اسبق آموزش و پرورش نیز در کنار فعالیت های معلمی خود جلسات متعددی را برای جوانان برپا می کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار