مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

در سال ۵۷ تعداد مدارس استان هزار و ۱۵۳ بود؛ اما اکنون ۸ هزار و ۳۰۰ مدرسه در استان وجود دارد

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تربیت دانش آموزان انقلابی، بصیر، توانمند، ماهر و فکور مهمترین رسالت آموزش وپرورش است.

کد مطلب: ۱۱۵۹۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
در سال ۵۷ تعداد مدارس استان هزار و ۱۵۳ بود؛ اما اکنون ۸ هزار و ۳۰۰ مدرسه در استان وجود دارد

حمیدرضا رخشانی، در مراسم محوری گلبانگ انقلاب که در کانون شهید مسلم کیخا زاهدان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایام مبارک و غرور آفرین دهه فجر یادآور رهبری و رهنمودهای تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و فداکاری همه ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: دهه مبارک فجر تجلی شکوهمند حماسه فریاد خداخواهی، معنویت، آزادی و استقلال است که ندای انقلاب اسلامی را در گوش و جان جهانیان طنین انداز کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حکومت الهی و دینی در بسیاری از شاخص‌های توسعه، رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به قبل از انقلاب را در گوشه و کنار کشور شاهد هستیم.

رخشانی به مقایسه شاخص‌های فعلی آموزشی در سیستان و بلوچستان با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: جمعیت دانش آموزی استان در سال ۵۷، تعداد ۱۱۴ هزار نفر بود اما اکنون ۸۲۵ هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در سال ۵۷ تعداد مدارس استان هزار و ۱۵۳ مدرسه بود؛ اما اکنون ۸ هزار و ۳۰۰ مدرسه در این استان وجود دارد.

رخشانی تصریح کرد: ۶ هزار و ۲۴۷ نفر پرسنل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سال ۵۷ مشغول به فعالیت بودند؛ اما این آمار اکنون به ۴۱ هزار و ۵۷۸ نفر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آموزش و پرورش استان در سال ۵۷ تنها ۷ اداره داشت، اما اکنون ۳۳ اداره آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق استان دایر است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۳۳ هنرستان در سیستان و بلوچستان فعال است، گفت: در سال ۵۷ تعداد هنرستان‌های سیستان و بلوچستان ۱۱ باب بود.

رخشانی به رشد شاخص‌های ورزشی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب ۴ سالن ورزشی در این استان وجود داشت، اما اکنون ۱۴۵ سالن ورزشی و ۴۷ پروژه در دست ساخت در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب هیچ زمین چمن و هنرستان تربیت بدنی در سیستان و بلوچستان وجود نداشت، اما اکنون دانش‌آموزان این استان از ۹ زمین چمن و ۱۰ هنرستان تربیت بدنی برخوردار هستند، ضمن اینکه ۴۴ زمین ورزش دیگر و ۲ هنرستان تربیت بدنی نیز در دست ساخت است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب تنها سه مربی پرورشی در سیستان و بلوچستان فعالیت داشتند، اما اکنون ۲ هزار و ۶۰۰ معاون، مربی و مشاور در حوزه پرورشی در این استان فعالیت دارند.

رخشانی تصریح کرد: در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران تمامی همکاران ساعی و خوش فکر ما در اقصی نقاط این استان پهناور نهایت سعی و تلاش خود را بکار بسته تا بستر مناسبی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در عرصه های مختلف فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار