غریب آبادی عنوان کرد:

عملکرد چشمگیر ایران در مبارزه با موادمخدر در سال ٢٠٢٠

تهران (پانا)- سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین با ارسال نامه‌ای به مدیر اجرایی دفتر مقابله با جرم و موادمخدر سازمان ملل، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ (دی ماه ۱۳۹۸ تا دی ماه ۱۳۹۹) را به اطلاع این سازمان بین المللی رساند و خاطرنشان کرد ایران همچنان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد چشمگیر ایران در مبارزه با موادمخدر در سال ٢٠٢٠

کاظم غریب آبادی همچنین از انفعال سازمان های بین المللی ذیربط و کشورها در عمل به مسوولیت مشترک خود در حمایت از برنامه های مبارزه با موادمخدر نیز انتقاد کرد و خواهان اصلاح این رویکرد عدم اقدام شد.

کاظم غریب آبادی در نامه خود آورده است: بیش از ۱۱۴۷ تن انواع موادمخدر توسط ایران در سال ۲۰۲۰ با تلاش و از جان گذشتگی سربازان و مأموران نهادهای انتظامی و امنیتی در مرزها و داخل کشور کشف شد که رشد ۴۱ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می دهد.

غریب آبادی افزود: بیشترین میزان این کشفیات مربوط به تریاک با ۹۱۶ تن است، میزان کشف و ضبط سایر مخدرهای دیگر نیز شامل حشیش ۱۰۷ تن، مرفین ۲۷ تن، هروئین ۳۱ تن، شیشه ۲۰ تن و سایر مواد ۴۴ تن بوده است.

این دیپلمات کشورمان تاکید کرد: مأموران مبارزه با مواد مخدر ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی، تعداد ۲۸۵۱ درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر داشته‌اند که به انهدام و متلاشی شدن ۲۱۹۶ باند و شبکه ترانزیت و توزیع مواد مخدر منجر شده است. در این درگیری ها، همچنین ۱۰ نفر از مأموران ایران نیز به شهادت رسیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار