مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان:

افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۷ طرح آبرسانی استان سمنان در دهه فجر

سمنان (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۱۷ طرح آب و فاضلاب استان سمنان در دهه فجر امسال با اعتبار ۷۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۷ طرح آبرسانی استان سمنان در دهه فجر

محمد طاهری، در نشست خبری به مناسبت دهه فجر، با بیان اینکه از مجموع ۱۱۷ طرح ۱۰۱ طرح آب‌رسانی و خدمات دفع فاضلاب با اعتبار ۵۶۲ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: اصلاح شبکه آب، احداث مخازن ذخیره آب آشامیدنی، توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب، حفر و تجهیز چاه آب آشامیدنی و توسعه شبکه آب از جمله این طرح ها هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار متر اصلاح شبکه توزیع آب با اعتبار بالغ بر ۲۳ میلیون ریال، احداث۱۲ باب مخازن ذخیره آب آشامیدنی با حجم ۶ هزار و ۶۶۰ متر مکعب از جمله طرح‌های آماده افتتاح این شرکت در دهه فجر امسال است، افزود: نصب ۳ هزار و ۶۰ انشعاب آب، حفر و تجهیز سه حلقه چاه، نصب یک هزار و ۵۳۵ انشعاب فاضلاب، تعویض ۹۲۰ دستگاه کنتور خراب و احداث هفت سامانه کلرزنی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با عنوان این مطلب که استانداردسازی ۹۷۰ فقره انشعاب آب، یک مورد ارتقای کیفی آب شرب با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بهسازی ۲ دهنه چشمه آب آشامیدنی، از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: ۱۶ طرح آب و فاضلاب با ۱۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار دهه فجر امسال در این استان کلنگ‌زنی می‌شود.

طاهری خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز چند حلقه چاه آب آشامیدنی، اصلاح و توسعه شبکه و اجرای خط انتقال و تاسیسات آب از جمله طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد مشترکان خانگی این شرکت جزو گروه کم مصرف آب در طرح آب امید هستند که مشمول تخفیف صد درصدی در پرداخت می‌شوند، گفت: مشترکانی که مصرف آب تا پنج متر مکعب داشته باشند، جزء مشترکان کم مصرف محسوب شده و مشمول تخفیف صددرصدی در پرداخت صورتحساب آب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان افزود: در طرح آب امید، همه مشترکان به ‌ویژه پرمصرف و بد مصرف که در دوره‌های گذشته مصارف بالایی داشتند، به‌شکل خاص شناسایی شده و به این مشترکان اطلاع رسانی و تذکر انجام می‌شود. در این طرح، براساس الگوی مصرف کسانی که ۱۵ مترمکعب مصرف داشته باشند، به عنوان خوش‌مصرف، دو برابر این رقم پرمصرف و بیش از آن به عنوان بد مصرف تلقی می‌شوند.

طاهری با یادآوری اینکه بر اساس طرح آب امید مشترکانی که بین ۵ تا ۱۵ مترمکعب مصرف آب داشته باشند، مشترکان خوش مصرف شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: مشترکانی که بین ۱۵ تا ۳۰ مترمکعب آب در هر دوره مصرف کنند، مشترکان پرمصرف قلمداد می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار