رفع مشکلات درمانی و دارویی مرکز نگهداری معتادان متجاهر احسان

تهران (پانا)- مدیرکل درمان و حمایت‌‎های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت در آینده نزدیک مشکلات درمانی (درمان سرپایی و بستری) و دارویی مرکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر زخم باز احسان رفع می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۸۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رفع مشکلات درمانی و دارویی مرکز نگهداری معتادان متجاهر احسان

دکتر رضا تویسرکان‌منش در جلسه‌ای که پس از بازدید از مرکز ماده ۱۶ معتادین متجاهر زخم باز احسان شهرستان ورامین برگزار شد، در خصوص فعالیت‌های مهم و ارزشمند این مرکز اظهار خرسندی کرد و انجام چنین فعالیت‌هایی را امری خداپسندانه برشمرد.


وی در ادامه با توجه به عقد تفاهم‌نامه و تأمین اعتبار بیمه سلامت در خصوص هزینه‌های درمانی و دارویی مددجویان مرکز و تأمین بودجه‌های مربوطه از سوی ستاد بیان کرد: در آینده نزدیک مشکلات درمانی (درمان سرپایی و بستری) و دارویی مرکز رفع می‌شود.


تویسرکان منش بیان کرد: اداره کل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد آمادگی دارد با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی کشور و شورای هماهنگی شرق استان تهران در جهت رفع سایر مشکلات بهداشتی و درمانی مرکز ماده ۱۶ زخم باز ورامین اقدامات لازم را انجام دهد.


همچنین دکتر شادنوش رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان اهمیت وجود مرکز ماده ۱۶ معتادین متجاهر زخم باز احسان گفت: با توجه به خدمات شایسته مرکز در ارائه خدمات ویژه به معتادینی که علاوه بر دارا بودن بیماری اعتیاد که مسائل و مشکلاتی با خود به همراه دارد، این قبیل معتادان دارای زخم باز، نیاز به مراقبت ویژه از نظر بهداشتی و درمانی دارند که در این راستا، مسئولیت خطیری بر عهده مدیریت مرکز می‌باشد و پیشرفت و توسعه این مرکز، همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها را می‌طلبد.


وحید کاشفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شرق استان تهران نیز گفت: رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مرکز ماده ۱۶ زخم باز احسان ورامین ضروری و جدی است و رفع مسائل و مشکلات مرکز، نیازمند همکاری صمیمانه ستاد مبارزه با موادمخدر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی کشور می‌باشد.


وی اظهار کرد: مرکز معتادین متجاهر ماده ۱۶زخم باز احسان شهرستان ورامین به‌عنوان اولین مرکز زخم باز هم‌زمان در سطح کشور و استان تهران هم‌زمان با هفته دولت در شهرستان ورامین راه‌اندازی شده است و معتادین متجاهر کارتن‌خواب و بی‌خانمان مشمول ماده ۱۶ که دارای زخم باز می‌باشند و اغلب از تهران بزرگ جمع‌آوری می‌شوند، در این مرکز نگهداری می‌شوند که پس از بهبودی زخم باز آنان به مراکز ماده ۱۶ تهران و سایر شهرستان‌های استان تحویل داده می‌شوند.


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، دبیر شورا در پایان بر رفع مشکلات بهداشتی و درمانی مرکز از قبیل همکاری بیمه سلامت در زمینه تقبل هزینه‌های بستری بیماران و هزینه‌های دارو، سهولت در پذیرش بیماران در بیمارستان شهید مفتح شهرستان ورامین و تأمین داروی مورد نیاز بیماران مرکز زخم باز احسان توسط وزارت بهداشت و همکاری بهزیستی و ضرورت پرداخت به‌موقع اعتبارات تخصیصی به مرکز از سوی بهزیستی استان تهران و شهرستان ورامین تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار