رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی:

شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با توجه به بحران موجود، سال ۱۴۰۰ را نمی‌بینند

تهران (پانا) - رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت که شرکت‌های حمل‌ونقلی با توجه به مشکلات زیادی که با آن روبه‌رو هستند سال آینده را نمی‌بینند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با توجه به بحران موجود، سال ۱۴۰۰ را نمی‌بینند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رجبی رئیس انجمن شرکت‌های حمل ونقل ریلی با بیان اینکه هنوز بعد از گذشت ۹ ماه تسهیلات که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای شرکت‌های حمل ونقلی در نظر گرفته شده بود پرداخت نشده است گفت: با وجود مشکلات و بحران‌هایی که در حوزه حمل ونقل ریلی به ویژه بخش مسافری ایجاد شده شاید این حوزه سال ۱۴۰۰ را نبیند.

او با بیان اینکه بانکی که مسئول پرداخت این تسهیلات بوده ۹ ماه است که تسهیلات را پرداخت نمی‌کند و همه شرکت‌های ریلی از این موضوع گلایه‌مند هستند، افزود: تاکنون چندین بار بانک مرکزی برای پرداخت این تسهیلات نامه زده و حتی خود وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن هم تاکنون چندین بار جلسه با مدیرعامل بانک گذاشته‌اند، اما هیچ اثر بخشی نداشته است.

به گفته این مقام مسئول مدیرعامل یکی از بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات کرونایی به شرکت رجا، باید به دادستانی پاسخ بدهد که چرا از اعطای تسهیلات به این شرکت‌ها سر باز می‌زند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: تسهیلاتی که برای ما در نظر گرفته شده بود حدود ۳۱۲ میلیارد تومان طبق، مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست؛ بانک مرکزی به بانک عامل دستور داده است تا آن را هر چه سریع‌تر پرداخت کند. سه بار از بانک مرکزی نامه آورده‌ایم؛ از معاون اول رئیس جمهور و مسئول دفتر رئیس جمهور نامه داریم که بانک مذکور در پرداخت تسهیلات کرونایی تعجیل کند، اما اتفاقی نیفتاد؛ و هربار شرایط جدیدی را برای ما تعیین می‌کنند.

رجبی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با مدیرعامل بانک تماس گرفته و گفته است آیا لازم است حضوری به دفتر مدیرعامل بانک بیایم افزود: مگر بانک عامل فکر می‌کند می‌خواهیم کالای لوکس وارد کنیم؟ نمی‌توانیم کالا‌های ضروری صنعت ریلی حتی روغن صنعتی خریداری کنیم؛ جریان نقدینگی شرکت به خطر افتاده است.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی افزود: معوقه در پرداخت مطالبات شرکت‌های طرف قرارداد داریم؛ ۵ هزار نفر پرسنل داریم که باید حقوق شان را پرداخت کنیم.

او با تاکید بر اینکه مدیرعامل راه آهن و وزیر راه بار‌ها از بانک عامل پیگیری کرده‌اند، اما پاسخی نشنیده‌اند، افزود: برای شرکت رجا ۳۱۲ میلیارد تومان وام کرونایی تعیین شده بود ما حتی حاضر به دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان هم بودیم، ولی هیچ رقمی به ما پرداخت نشده است.

رجبی با یاد آوری این موضوع که بسیاری از شرکت‌های حمل ونقلی از جمله رجا، فدک با فروش دارایی‌ها سر پا مانده است و تا کنون ۲۷ واگن فروخته‌ایم تا به حیات شرکت را ادامه دهیم اظهار کرد: تاکنون از سازمان تأمین اجتماعی ۸۰ میلیارد تومان گرفته‌ایم.

این مقام مسئول یادآور شد: نرخ سود تسهیلات کرونایی ۱۲ درصد تعیین شده است و مابه ازای آن خواستار ترهین واگن‌ها بودیم آن‌ها هم قبول کردند هر درخواست دیگری داشتند، پذیرفته‌ایم، اما باز هم وام را پرداخت نکردند.

او با اشاره به اینکه امیدواریم هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی شود، افزود: شرکت‌های حمل ونقلی به امید پرداخت تسهیلات تاکنون سرپا مانده‌اند امیدواریم هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار