طباطبایی نژاد: خانه سینما بر رای گیری بخش مردمی جشنواره نظارت دارد اما رای گیری به صورت الکترونیکی است

تهران (پانا) - در فاصله 24 ساعت مانده به آغاز رسمی جشنواره فیلم فجر سید محمد مهدی طباطبایی‌نژاد در دومین نشست خبری خود پاسخگوی سوال‌های اهالی رسانه شد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
طباطبایی نژاد: خانه سینما بر رای گیری بخش مردمی جشنواره نظارت دارد اما رای گیری به صورت الکترونیکی است

سید محمد مهدی طباطبایی نژاد در ابتدای این نشست مجازی با تشریح چگونگی برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: ابتدا جشنواره برای داورها درنظر گرفته شده بود و بعد با بهتر شدن شرایط برای مردم هم اکران داریم، در تهران ۷۰ سالن سینما داریم و جشنواره در۳۰ استان و ۵ منطقه آزاد جشنواره به طور کامل برگزار می‌شود و هر ۱۶ فیلم نمایش داده خواهد شد در حالی که سال‌های قبل فیلم‌ها در استان‌ها تفکیک می‌شدند.

دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در ادامه با اشاره به این مطلب که تماشاگران می توانند در رای گیری بخش مردمی جشنواره شرکت کنند، افزود: تماشاگران جشنواره می‌توانند در رای‌گیری مردمی هم شرکت کنند و در آرای مردمی برای همه کسانی که برای خرید بلیت وارد سامانه می‌شوند پیامکی می‌آید و از آن طریق تماشاگر نظر خود را اعلام می‌کند و سامانه سمفا این آراء را در اختیار جشنواره قرار می‌دهد.

وی با اشاره به انتقاد از انتخاب نامزدها توسط داورها اظهار کرد: امسال یک هیات جوان و پیشکسوت و قبراق داریم و اگر ترکیب دیگری بود شاید این تعداد ۵۷ فیلم را نمی‌شد راحت ببینند. به نظرم جشنواره ترکیب قابل دفاعی را انتخاب کرد و البته این حق را می‌دهم که فکر کنیم می‌شد ترکیب دیگری هم داشت ولی این گروه ارزشمند است.

وی در ادامه درباره احتمال اکران قاتل وحشی برای اهالی رسانه گفت: امکان نمایش از سوی شورای نظارت اگر فراهم شود ما حتما فضایی را برای نمایش فیلم ایجاد می‌کنیم.

طباطبایی نژاد در ادامه سخنان خود درباره رعایت پروتکل‌ها توضیح داد: الزام استفاده از ماسک در ضای جشنواره، تب‌سنجی، تهویه هوا، ضدعفونی در بین سانس‌ها باید رعایت شود و در برج میلاد هم فضای سالن تغییر کرده تا فاصله به صورت فیزیکی رعایت شود.

وی همچنین درباره اینکه چرا برای فیلم‌های کوتاه و مستند اکران ندارند؟ گفت: این فیلم‌ها در پلتفرم‌ها نمایش داده شدند و برخی از آن‌ها چند برابر تعداد تماشاگرهای جشنواره بازدید داشتند ضمن اینکه نگران استقبال و سانس بندی هم بودیم.

طباطبایی‌نژاد با اعلام اینکه شهرداری تهران اسپانسر جشنواره است، درباره مجازی برگزار نشدن جشنواره تاکید کرد: در حوزه داستانی بلند نمایش آنلاین چندان معنایی ندارد چون سرقت به سرعت اتفاق می‌افتد و کار پرخطری بود و من با توجه به حضور در ستاد صیانت و اطلاع از این شرایط خودم هم راضی به چنین کاری نبودم.

وی همچنین درباره اینکه چرا رای گیری های امسال توسط خانه سینما برگزار نمی شود، گفت: با دوستان خانه سینما در ارتباط هستیم و می‌توانند نظارت کنند. ولی شیوه مثل قبل نیست و سامانه این کار را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد. راستی آزمایی آن هم راحت است.

دبیر جشنواره در پاسخ به اینکه چرا فیلم‌های بیشتری نمایش داده نمی‌شوند و فقط نامزدها معرفی شدند،گفت: ما اعلام کرده بودیم که امسال همه فیلم‌ها داوری می‌شوند و در ابتدا چون فقط داوری بدون نمایش در نظر ما بود شرایط مشخص بود. اما بعد که به مرحله نمایش رسیدیم با این مواجه شدیم که نظر داورها همین ۱۶ فیلم بود و برای افزایش بیشتر فیلم‌ها با چالش روبرو شدیم چون نظر داورها متفاوت بود و ممکن بود تعداد به حدی برسد که برای نمایش و سانس بندی به مشکل برخورد کنیم چون برای رعایت پروتکل‌ها با محدویت زمانی مواجه هستیم.

وی درباره چگونگی کنترل مهمانان در بخش بلیت مهمان گفت: ما بلیت‌هایی داریم اعم از مهمان‌های تهیه‌کننده‌ها و سازمان سینمایی که آن‌ها هم با باید بلیت خود را براساس کدی که در اختیارشان گذاشته می‌شود از سامانه خریداری کنند، منتها بدون پرداخت پول و از همان ظرفیت سینماهاست. ضمن اینکه در رای‌گیری مردمی هم می‌توانند شرکت کنند.

این نشست به صورت مجازی در یکی از سالن‌های مرکز همایش‌های برج میلاد و در کمتر از یک ساعت برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار