ممنوعیت تردد در شهرهای زرد برداشته شد؟

تهران (پانا) - سخنگوی ستاد ملی کرونا از اعمال منع تردد در شهرهای زرد مسافرپذیرخبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت تردد در شهرهای زرد برداشته شد؟

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به اینکه باید زنجیره‌ی ابتلا به کرونا را در مراحل اولیه قطع کرد و نیاز است تا همه‌ی استان‌ها به این امر توجه کنند، بیان کرد: استان مازندران هنوز بالاترین بیماری را در سطح کشور دارد، البته با رعایت پروتکل‌هایی که در یک الی دو هفته‌ی گذشته توسط مردم این استان انجام شده به نظر می‌رسد که روند صعودی این استان در ارتباط با بیماران بستری متوقف شده و امیدواریم در هفته‌های آینده با همتی که مردم و مسئولین استان انجام می‌دهند، این وضع به روند نزولی تبدیل شود.

وی ادامه داد: استان‌های گیلان و گلستان هم به همین صورت وضعیت‌شان تقریبا به سمت نزولی طی می‌شود که امیدواریم این وضعیت ادامه دار باشد.

رئیسی افزود: در مجموع ما در حال حاضر شهر قرمزی در کشور نداریم و ۱۸ شهرستان‌ نارنجی هستند که از این ۱۸ مورد سه شهرستان در گیلان و ۱۵ مورد در مازندران هستند. ۱۲۴ شهر نیز زرد هستند و ۳۰۶ مورد هم در وضعیت آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: در جلسه به بعضی از استان‌ها هشدارهایی دادیم که امیدواریم بتوانند مدیریت بهتری در رابطه با کرونا داشته باشند، یکی از استان‌هایی که نیاز دارد تا پروتکل‌ها را خیلی تشدید کنند، استان هرمزگان به ویژه قشم و بندر لنگه است که باید مراقبت بیشتری داشته باشند و روند بیماری روندی است که رو به افزایش است.

رئیسی بیان کرد: استان یزد هم یکی از استان‌هایی است که به صورت خیلی ملایم میزان بستری بیمارانش افزایش پیدا می‌کند و نیاز به دقت بالایی دارد، همچنین خراسان شمالی هم به همین صورت است گرچه هنوز به مرحله‌ی خیلی بالا و بحرانی نرسیده اند اما حتماً باید تمهیداتی برای تشدید رعایت پروتکل‌ها اعمال کنیم.

سخنگوی ستاد کرونا، گفت: از جمله مصوباتی که امروز در ستاد ملی بحث شد اعمال منع تردد در بعضی از شهرهای زرد است که مسافر پذیر هستند، همچون وضعیتی که قبلاً در شهرهای نارنجی انجام می‌دادیم.

وی ادامه داد: واقعاً در این ۶ الی ۷ هفته‌ باقی مانده تا پایان سال اگر پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کنیم و این شرایط را حفظ کنیم امید داریم که شب عید آرام و تعطیلات مناسب عید را داشته باشیم.

رئیسی افزود: یکی از مصوبات امروز این بود که در حوزه بحث‌های گردشگری با رعایت پروتکل‌ها تسلیهاتی داده شود و با شیوه نامه‌های سختگیرانه بعضی هتل‌ها و تورها می‌توانند فعالیت داشته باشند، باید خیالمان راحت باشد که همه چیز تحت کنترا است و فرد مثبتی در بین دیگر افراد نیست.

وی گفت: البته اینها همه مشروط به این است که اگر در یک و نیم ماه باقی مانده تا پایان سال پروتکل‌های بهداشتی را به درستی رعایت کنیم، متاسفانه وضعیت فعلی که وجود دارد، در بعضی از استان‌ها یک عادی انگاری این وضعیت پیش آمده و در بعضی از استان‌ها مشاغل و تجمعاتی صورت گرفته است، بحثی که وجود دارد این است که پروتکل‌ها افت کرده و این باعث خیز بیماری می‌شود.

سخنگوی ستاد ضمن تشکر از مردم برای رعایت پروتکل‌ها، افزود: می بایست قدر این وضعیت را بدانیم و اگر غفلت صورت بگیرد دوباره بیماری افزایش پیدا خواهد کرد و این نکته‌ای است که همه‌ ما نگران آن هستیم که اگر چنانچه رعایتی صورت نگیرد وضع بدتر خواهد شد چون ویروس ضعیف نشده و از بین هم نرفته بلکه با جهش‌هایی که صورت گرفته قوی‌تر شده و ما کاملا باید با آن جدی و هوشیارانه عمل کنیم.

وی افزود: جایی که عدم رعایت پروتکل‌ها است باید قطعاً تذکر دهیم و این مسئله بسیار مهمی است که همه‌ ما باید در این شرایط انجام دهیم.

رئیسی در پایان افزود: در مورد بحث واکسن هم بحث‌های خوبی انجام شد و امیدواریم روند تولید داخل که با یک روند کیفی مناسب رو به جلو حرکت می‌کند تداوم پیدا کند و در مورد بحث مجوزهای لازم برای واردات واکسن‌ها امروز صحبت‌ها و تصمیم‌گیری‌های شد که متقابلا با اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار