مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جمع مدیران متوسطه:

باید نگاه عمیق‌تری در نیم سال دوم تحصیلی به عدالت آموزشی داشته باشیم

نیشابور (پانا) - جلسه مدیران مدارس متوسطه دوره اول نیشابور با موضوع ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان، مهارت های مدیریتی در زیست بوم جدید و برنامه ریزی برای نیمسال دوم تحصیلی در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
باید نگاه عمیق‌تری در نیم سال دوم تحصیلی  به عدالت آموزشی داشته باشیم

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور، مهمترین کاربرد امتحانات نوبت اول را اقدامات مبتنی بر نتایج به دست آمده دانست و گفت: نیمسال دوم تحصیلی نیمه مداخلات هدفمند است. ما باید روی کارکردهای ارزشیابی تمرکز کرده و همه عوامل ارزشیابی را در سنجش دانش آموزان دخالت دهیم.

علیرضا کلیدری افزود: یکی از دغدغه های موجود این است که آیا سنجش ما سنجش واقعی بوده است یا خیر؟ ما باید اطمینان حداقلی داشته باشیم تا بتوانیم برنامه ریزی لازم برای نیمسال دوم را داشته باشیم و در نیمسال دوم باید نگاه عمیق تری به عدالت آموزشی داشته باشیم.

وی ادامه داد: پایش نقطه به نقطه و درس به درس، جلسات شورای معلمان، مدیریت زمان و مدیریت سلامت و روان دانش آموزان را جدی بگیرید. بازخورد و ارجاع آگاهانه اگر بر اساس اصول و قواعد درست باشد، یقینا نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت. این هنر مدیران است که از همه عوامل مدرسه و از پتانسل تمام کادر اجرایی و نیروهای آموزشی استفاده کند.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با اشاره به اهمیت نقش مهارت های کاربردی در این زیست بوم جدید، خاطر نشان کرد: مهارت برقراری روابط انسانی صادقانه با همه شهروندان به ویژه دانش آموزان و اولیاء، مهارت جامعه نگری، آینده نگری و روشنگری، مدیریت یادگیری و آموزش، مدیریت زمان و مکان، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، تیز بینی و تیز شنوایی، مدیریت تغییر و تحول، مدیریت سرعت، مدیریت اوقات فراغت، مدیریت بحران های احتمالی، مدیریت یادگیری و آموزش، مدیریت استفاده از یافته های تکنولوژی، مدیریت محیط زیست، مدیریت بهداشت روان و سلامت، مدیریت منابع، مدیریت مخاطب شناسی، مدیریت مغزها و دل ها و دست ها و مدیریت اولیاء به عنوان شرکای آموزشی از جمله مهمترین مهارت هایی است که می تواند در ارائه آموزش به دانش آموزان در این شرایط سخت موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار