مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۶ شهر تهران:

همزمان با ایام دهه فجر، مسابقات پادکست و صداگذاری بر روی ویدیو در منطقه 6 برگزار می شود

تهران (پانا) - چیزی تا دهه فجر و یوم الله 22 بهمن نمانده است. واضح است که با شرایط کرونایی، مراسم 22 بهمن امسال با سنوات گذشته بسیار متفاوت است. دانش آموزان نمی‌توانند گروه های سرود یا تئاتر داشته باشند و مهم‌تر از همه امسال شاهد راهپیمایی پرشور دانش آموزان نخواهیم بود. در همین خصوص مصاحبه‌ ای با سید قاسم شاهچراغ، رییس سازمان دانش آموزی منطقه 6 انجام شده است تا در جریان برنامه های این منطقه برای دهه ی فجر قرار بگیریم.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
همزمان با ایام دهه فجر، مسابقات پادکست و صداگذاری بر روی ویدیو در منطقه 6 برگزار می شود

برنامه امسال سازمان دانش آموزی شهر تهران برای دهه فجر چیست؟
برنامه هایی که امسال سازمان دانش آموزی شهر تهران ارائه کرده است بسیارخوب و کامل هستند. از جمله برخی از آن ها که می توان اشاره کرد برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، اجرا برنامه پرسش و پاسخ از مسئولین در شبکه شاد، مسابقه مجازی کتابخوانی، مسابقه مجازی مادران و فرزندان، پویش بوسه بر بهشت با موضوع بوسه بر دستان پدر و مادر و... است. موضوعات ارائه شده از سوی سازمان دانش آموزی شهر تهران، از طریق اتوماسیون اداری و شبکه شاد آموزش و پرورش منطقه 6 اطلاع رسانی شد. همچنین از دانش آموزانی که به هر عنوان با این واحد ارتباط دارند از جمله شورای دانش آموزی، خبرنگاران منطقه 6، گروه های پیشتازان مربیان و دانش آموزان، گروه های کانون یاریگران زندگی در خواست شد که در خصوص شرکت و دعوت دوستانشان جهت شرکت در مسابقه اقدامات لازم را انجام دهند.
آموزش و پرورش منطقه 6 تهران چه مسابقاتی را برای دهه فجر در نظر دارد؟
آموزش و پرورش منطقه 6 شهر تهران به محض دریافت دستورالعمل و نامه های ارسالی از اداره کل شهر تهران در قالب جلسه کمیته دهه فجر، تصمیم گیری نهایی را در این خصوص انجام داد. باتوجه به حجم بالای برنامه های ارسالی از مراکز مختلف استان از جمله بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی، کانون های تربیتی و واحد فرهنگی هنری در این جلسه تصمیم گرفته شد که برنامه ها و مسابقاتی که همپوشی دارد در قالب یک برنامه واحد به مدارس ارسال شد. همچنین واحد سازمان دانش آموزی منطقه با تشکیل جلسه ای دیگر با اعضای مجلس شورای انش آموزی دختران و پسران به صورت جداگانه پیشنهادهای آنان را در این خصوص دریافت کرد. در نهایت مقرر شد مسابقات پادکست و صداگذاری بر روی ویدیو در آموزش و پرورش منطقه 6 انجام شود. پیشنهاد این مسابقات به مدیران کانال کشوری مدرسه پیشتازان که زیر نظر سازمان دانش آموزی شهر تهران فعالیت می کنند داده شد که با استقبال مدیران این کانال مقرر شد مسابقه صداگذاری بر روی ویدیو از طریق این کانال در سطح کشور برگزار می شود. انشاالله قطعا اعضای مجلس دانش آموزی منطقه 6 با راهنمایی دانش آموزان زیر مجموعه شان آن ها را جهت شرکت و بالا بردن کیفیت آثارشان راهنمایی خواهند کرد.
داوران این مسابقات از بین چه کسانی انتخاب می شوند؟
آثار دانش آموزان و همکاران فرهنگی از طریق شبکه شاد و اتوماسیون اداری به منطقه ارسال می شود. با توجه به حجم بالا و تنوع مسابقات لازم است که گروهی همراه و با انگیزه در خصوص داوری مسابقات کنار کارشناسان منطقه قرار گیرند و در این امر به آنها کمک کنند. با توجه به اعلام آمادگی اعضای مجلس شورای دانش آموزی منطقه 6 و همچنین به دلیل حضور در جلسات آنلاین مربوط به دهه فجر مقرر شد داوری آثار ارسالی از سوی مدارس توسط این افراد و کارشناسان منطقه انجام شود.
چه جوایزی برای برندگان در نظر گرفته شده است؟
با توجه به تنوع بالای مسابقات هدایایی که برای دانش آموزان برتر در نظر گرفته خواهد شد متفاوت خواهد بود؛ ولی لازم به ذکر است مسابقه ای که مجلس شورای دانش آموزی برگزار می کند در خصوص چگونگی هدیه آن هم با توجه به شرایط مالی سازمان دانش آموزی منطقه 6 باید اعضاء مجلس شورای دانش آموزی تصمیم گیری کنند.
جوایز از چه طریقی بدست برنده ها می رسد؟
دانش آموزان و همکارانی که در مسابقات شرکت می کنند خودشان را به صورت کامل با ذکر نام مدرسه معرفی می کنند و هدایا ابتدا از منطقه به مدارس ارسال می شود و بعد از اعلام مدرسه به برندگان می توانند هدایای خودشان را تحویل بگیرند.

غزل حسینی، خبرنگار دانش‌آموز منطقه ۶

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار