نخستین طرح نیکوکاری منا استان فارس در علوم پزشکی شیراز اجرا می‌شود

۴ هزار نیازمند گروه‌های مختلف در فارس شناسایی و ثبت شدند

شیراز (پانا) - معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای طرح نیکو کاری نهال انقلاب (منّا)در دفتر نهاد نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان فارس به منظور شناسایی و حمایت بیشتر از نیازمندان با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
نخستین طرح نیکوکاری منا استان فارس در علوم پزشکی شیراز اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بدنبال نشست مشترک این نهاد با مسئولان کمیته امداد منطقه 2 شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم استان فارس در تمامی امور خیر پیشرو هستند به همین منظور تلاش داریم با اجرای طرح منا به منظور شناسایی و خدمت‌رسانی بیشتر به نیازمندان این طرح را هدفمند اجرایی کنیم.

حجت‌الاسلام محمد مهدوی با یاداوری اینکه طرح همیاران سلامت در بیمارستان نمازی و برگزاری اردوهای جهادی که با همکاری دفتر نهاد در دانشگاه برگزار شده است افزود: ضرورت امروز جامعه در اجرای اقدامات خدمات رسانی بر این است تا به یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند بتوانیم با شناسایی دقیق به افرادی که نیازمند واقعی هستند خدمات رسانی گسترده داشته باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: با راه‌اندازی دفتر طرح منا یک ساختار بسیار منسجم برای هم‌افزایی و همراهی تمام مجموعه‌های دانشگاهی اجرا می شود که همه مجموعه‌های دانشگاهی در این کار خیر بتوانند دخیل باشند.

حجت الاسلام مهدوی اظهار کرد: در گذشته، سوء‌استفاده‌های سیاسی و فرهنگی از جریان خیریه در برخی دانشگاه‌ها می‌شد، اما با ایجاد مراکز نیکوکاری، تمام مسائل مالی قابل رصد است.

او دسترسی به نرم افزار اطلاعاتی جامع کمیته امداد برای شناسایی و افزودن نیازمندان واقعی در این سامانه را یک اقدام مهم از سوی کمیته امداد اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک بتوانیم با در اختیار داشتن اطلاعات کامل افراد خدمات درمانی را در قالب طرح‌های جهادی افزایش دهیم.

معاون نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح اینکه اجرای طرح موفق همیاران سلامت در بیمارستان نمازی موجب شد یک بانک اطلاعاتی از جهادگران و همچنین یک جریان سازی در سطح کلانشهر شیراز ایجاد شود، افزود: جهادگران زیادی اکنون متقاضی ورود به این طرح شده‌اند.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: کار از پنج جهادگر در بیمارستان نمازی آغاز شد و امروز برای این طرح 400 نفر اعلام آمادگی کرده‌اند.

حسین قنبری مسئول مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه 2 شیراز نیز گفت: مراکز نیکوکاری تخصصی دانشگاه‌ها از جمله مراکزی هستند که به پشتوانه‌های علمی و تخصصی شیوه‌های کمک به نیازمندان را هدفمندتر می‌کند.

وی ادامه داد: هم اکنون در سامانه بانک اطلاعاتی کمیته امداد استان فارس موفق شدیم اطلاعات 4 هزار نیازمند در گروه‌های مختلف را به ثبت برسانیم که امید است با اجرای طرح منا این تعداد افزایش یابد.

قنبری اضافه کرد: از این تعداد اطلاعات 1450 نفر دانشجو ودانش‌آموز ثبت شده تا بتوانیم با همت خیرین ومسئولان خدمات مختلفی را به آنان ارائه دهیم.

به گزارش روابط عمومی دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز طرح همیاران سلامت در بیمارستان نمازی در سه سطح همیاری، همکاری و مشاوره ویژه کادر درمان و بیماران کرونا اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار