نمایشگاه مجازی رکود صنایع را کاهش می‌دهد

تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران با بیان اینکه برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی می‌تواند بخشی از رکود صنایع کشور را کاهش دهد، می‌گوید  برگزاری نمایشگاه مجازی فرصت مناسبی برای دسترسی به اطلاعات شرکت‌ها، آخرین دستاوردها و تولیدات بخش‌های مختلف اقتصادی در شرایط کرونایی است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه مجازی رکود صنایع را کاهش می‌دهد

به گزارش اتاق بازرگانی ایران اسماعیل یزدان‌پناه، نائب رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه مجازی در شرایط محدودکننده ناشی از شیوع کرونا یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین با هدف توسعه بازار است، نخستین نمایشگاه مجازی ایران را فرصتی برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی دانست.

نائب رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران تصریح کرد:‌ نمایشگاه‌های فیزیکی و مجازی هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند، البته مزیت‌هایی در نمایشگاه مجازی وجود دارد که ممکن است در نمایشگاه حضوری وجود نداشته باشد؛ ضمن اینکه مزیت‌هایی که می‌تواند ایجاد کند در گرو اطلاع‌رسانی گسترده و دقیق برای نمایشگاه مجازی است تا امکان دسترسی آن برای کلیه فعالان اقتصادی داخلی و خارجی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر اطلاع‌رسانی به گونه‌ای باشد که امکان مشارکت افراد زیادی را فراهم کند، می‌توان ادعا کرد نمایشگاه‌های مجازی جایگزین نمایشگاه‌های فیزیکی شده‌اند.

او در وضعیت کنونی که امکان برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری وجود ندارد، نخستین نمایشگاه مجازی را یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین با هدف توسعه بازار برشمرد و تاکید کرد: این نمایشگاه می‌تواند بخشی از رکود حاکم بر صنایع کشور را کاهش دهد و ضمن تأمین نیازهای صنایع مختلف، مسائل و مشکلات پیش آمده ناشی از کرونا و راهکارهایی را که صنایع مختلف برای حل آن به دست آورده‌اند را در حاشیه نمایشگاه مجازی به مشارکت گذاشت تا فعالان اقتصادی دیگر نیز از آن بهره‌مند شوند.

وی با نگاهی به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی ایران که پنجم تا بیستم اسفند برگزار می‌شود، گفت:‌ نمونه مناسب برگزاری نمایشگاه مجازی، نمایشگاه کتاب بود و زمینه‌ای را فراهم کرد تا افراد علاقه‌مند بتوانند بخشی از نیازهای خود را در نمایشگاه کتاب تأمین کنند و یکی از امکاناتی که در این نمایشگاه وجود داشت، امکان جستجوی عنوان کتاب موردنظر بود.

نائب رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران برگزاری نمایشگاه مجازی را فرصت مناسبی برای دسترسی به اطلاعات شرکت‌ها، آخرین دستاوردها و تولیدات بخش‌های مختلف اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: باید ساختار این نمایشگاه به گونه‌ای باشد که امکان دسترسی راحت مخاطبان را فراهم کند و میزان بازدید و مشارکت را افزایش دهد.

یزدان‌پناه درباره مشوق‌های در نظرگرفته شده برای حضور در نخستین نمایشگاه مجازی نیز یادآور شد: تخفیف، یکی از بهترین مشوق‌ها برای افزایش مشارکت است؛ خوشبختانه تخفیف 100 درصدی برای تشکل‌های اقتصادی عضو اتاق ایران و اتاق‌های استانی و تخفیف 15 درصدی برای اعضای تشکل‌ها و اتاق‌ها در نظر گرفته شده است که می‌تواند در افزایش سهم مشارکت کنندگان اثرگذار باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: نمایشگاه‌ها جامعه هدف خاص خود را داشته و حضور شرکت‌ها در نمایشگاه مجازی می‌تواند بخشی از هزینه‌های آنها برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی را کاهش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار