توسعه زیرساخت های گردشگری گیلان همزمان با دهه فجر

رشت (پانا) - مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد همزمان با دهه فجر، ۴۶ پروژه گردشگری در گیلان افتتاح می شود.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
توسعه زیرساخت های گردشگری گیلان همزمان با دهه فجر

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی گیلان، مسعود حلاج پور بیان کرد: پروژه های یادشده با مجموع اعتبار ۴ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر بهره برداری می شود که با افتتاح آنها برای نزدیک به ۲۸۵ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی اظهار کرد: این پروژه های گردشگری شامل هتل، هتل ‌آپارتمان، واحدهای بوم‌گردی، موزه، فروشگاه‌ و کارگاه‌های صنایع‌دستی و طرح‌های توسعه‌ای است که با اعتبارات تخصیص یافته به بهره‌برداری می رسد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و ایجاد واحدهای خدماتی رفاهی با رویکرد جذب هدفمند گردشگر در گیلان از جمله‌ برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سال جاری است که با تحقق آن شاهد ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال محلی و توزیع منابع مالی در سطح استان خواهیم بود.

۱۶ رسته گردشگری در قالب ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار