معرفی هیات انتخاب چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش

تهران (پانا) - اعضای هیات انتخاب چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
معرفی هیات انتخاب چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش

به گزارش ستاد خبری چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش، ارش رصافی، امید شمس، الهه نوبخت، بهمن ارک و کریم فائقیان مسئولیت انتخاب آثار بخش «ملی» چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش را برعهده داشتند.

این هیات که به تازگی کار خود را به پایان رسانده و 41 فیلم منتخب رقابت در بخش ملی این رویداد سینمایی را معرفی کرده‌اند، حکم خود را از ابراهیم حصاری دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش دریافت کرده بودند.

همچنین در بخش بین‌الملل ۲۶ اثر توسط دبیرخانه انتخاب شده است. از این تعداد ۶ فیلم ایرانی هستند که ۳ فیلم داستانی و ۳ اثر مستند در بخش بین‌الملل به رقابت خواهند پرداخت.

«آرش رصافی» کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده سینما تئاتر و معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران است. وی فیلم‌های کوتاه ‎«غبار»، «ورطه»، «مرگ یک مترسک»، «تولد یک فیلمساز»، «صورتک‌ها»، «پرده سفید»، «تلفن»، «زمین»، «مسافر»... را کارگردانی کرده است. او همچنین کتاب «رباعی سینما» (درباره فیلمنامه کوتاه) را تالیف کرده است.

تصویربرداری و تدوین بیش از ۵۰ فیلم کوتاه و بلند از جمله تدوین مستند «رو به جایی دور»، «نوازشگر نور» و «پشت بال پروانه‌ها» از مهرداد اسکویی، تدوین مستند بلند «رقص» از دوربین سمیرا سینایی، تدوین فیلم سینمایی «اشکان»، «انگشتر متبرک» و «چند داستان دیگر» از شهرام مکری و...از جمله کارهای این عضو هیات موسس آکادمی فیلم کوتاه ایران است.

«بهمن ارک» پیش از این به همراه برادرش فیلم کوتاه «حیوان» را ساخته بود که موفق به کسب چند جایزه بین المللی شد. همچنین این دو برادر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی «پوست» را داشتند که موفق به کسب سیمرغ بلورین بخش «هنر و تجربه» شدند.

«امید شمس» متولد ۱۳۶۹ در تهران فارغ التحصیل مدرسه ملی سینمای ایران در سال ۱۳۹۶ است.

فیلم‌های کوتاه او عبارتند از مستند «زندگی سگی» (۱۳۹۴)، داستانی «گذر» به طور مشترک با پوریا پیشوایی (۱۳۹۴)، داستانی «شب تولد» (۱۳۹۵) و داستانی «قرار» (۱۳۹۶).

فیلم‌های او افتخاراتی را در جشنواره‌های داخلی و بین المللی کسب کرده‌اند که مهمترین آن‌ها جایزه بهترین فیلم بخش ایمان و امید سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلم «گذر»، جایزه بهترین فیلمنامه سی و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران برای فیلم «شب تولد»، جایزه بهترین فیلمنامه سی و پنجمین فیلم کوتاه تهران برای فیلم «قرار»، منتخب چهلمین جشنواره فیلم کوتاه کلرمون، پالم اسپرینگز، فلیکر رود آیلند (مورد تایید آکادمی اسکار) برای فیلم «شب تولد»، جایزه بزرگ شانزدهمین جشنواره چشم سوم هند برای فیلم «شب تولد» و...است.

او همچنین در بخش رزیدانس سینه فونداسیون جشنواره کن ۲۰۱۹ با علیرضا قاسمی حضور و همکاری داشته است.

«الهه نوبخت» تهیه‌کننده و پخش‌کننده بین‌المللی سینمای ایران فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد بازرگانی بین‌الملل و مدیرعامل شرکت ELI IMAGE است و آخرین مستند او با نام «دلبند» در شصت و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین (۲۰۱۹)، ایدفا و هات داکس کانادا و بیش از شصت جشنواره بین‌المللی به نمایش درآمد.

نوبخت عضو هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم زنان بیروت در سال ۲۰۱۹ و عضو هیات داوران سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیفوگ سوئیس در سال ۲۰۱۸ است.

او همچنین مدیر بخش بین‌الملل جشنواره‌هایی در ایران از جمله جشنواره فیلم شهر، جشنواره فیلم یاس و جشنواره فیلم وارش بوده است.

«کریم فائقیان» عکاس و فیلمساز باسابقه سینما است که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۷۰ در این حوزه آغاز کرده و تا به امروز علاوه‌بر کارگردانی یک فیلم بلند و چندین فیلم کوتاه در بیش از ۷۰ پروژه سینمایی به‌عنوان عکاس، تدوین‌گر و فیلمبردار همکاری داشته است. او نامزدی و کسب جایزه در رویدادهایی چون جشن خانه سینما، تصویر سال و جشنواره سراسری عکس جوانان را در کارنامه خود دارد.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۱ مصادف با ۲۸ بهمن لغایت ۱ اسفند در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار