مسئول بسیج دانش آموزی خراسان رضوی خبر داد:

برپایی 42 ایستگاه جشن انقلاب در خراسان رضوی به مناسبت دهه مبارک فجر

مشهد(پانا)- مسئول بسیج دانش آموزی خراسان رضوی از برپایی 42 ایستگاه جشن انقلاب در سراسر استان در شب ولادت حضرت زهرا(س) و شب 22 بهمن خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برپایی 42 ایستگاه جشن انقلاب در خراسان رضوی  به مناسبت دهه مبارک فجر

حجت‌الاسلام مهدی جعفری در گفت و گو با پانا ضمن تبریک دهه مبارکه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کشورهای مختلف برای انقلاب های خود و اتفاقات بزرگی که در این کشورها رخ داده، برای اینکه خاطره این اتفاق بزرگ در ذهن ملت ها به فراموشی سپرده نشود، جشن هایی را برگزار می‌کنند که مراسمی رسمی، دولتی و حکومتی است، اما انقلاب اسلامی ما از آنجایی که مردمی بود و توسط مردم به وقوع پیوست و ادامه مسیر انقلاب هم توسط خود مردم رقم خورده، مردم هستند که این مراسم و جشن ها را برگزار می کنند. مردم گرامیداشت این ایام را به صورت خودجوش و پر شور در سراسر کشور در همه عرصه ها به صورت باشکوه برگزار می‌ کتند.

وی افزود: ما در مجموعه بسیج دانش آموزی، در سطح آموزش و پرورش به عنوان یک تشکل بزرگ و یک مجموعه عظیم دانش آموزی در بین جامعه باید نقش خودمان را ایفا کنیم. دانش‌آموزان در همه مراحل انقلاب اسلامی نقش بزرگی داشتند، امام بزرگوار در سال ۴۲ فرمودند که سربازان من در گهواره ها هستند و سربازان امام همان دانش‌آموزانی بودند که در سال ۵۷ وسط میدان مبارزه با طاغوت انقلاب اسلامی را رقم زدند، همچنین در طول دوران دفاع مقدس تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز برای انقلاب اسلامی سند افتخار دیگری است که مجموعه دانش‌آموزان در طول انقلاب اسلامی رقم زدند و افتخارات علمی که در دوران بعد از انقلاب بدست آوردند و دانشمندان بزرگی که برای انقلاب اسلامی تقدیم شد، همه سند افتخار مجموعه دانش آموزی است.

وی گفت: مجموعه دانش آموزان بسیجی در ایام مختلف و متفاوتی که برای انقلاب اسلامی مخاطره ای به وجود آمده حضور پررنگ داشتند، در دوران کرونا که حدود یک سال است درگیر هستیم و جامعه ما دچار محدودیت ها و مشکلات شده، دانش‌آموزان بسیجی در این عرصه ورود پیدا کردند، برای کمک به مردم آسیب‌دیده از جریان کرونا ورود پیدا کردند، در قرارگاه جهادی که شکل گرفت در بحث تولید ماسک و بی نیاز کردن جامعه وسط میدان بودند.
مسئول بسیج دانش آموزی استان اظهار کرد: در خیلی از کشورهای مدعی پیش رفته بودن، شاهد کمبود ماسک بودیم که نیازشان را نمی توانستند تامین کنند، اما ما در کشورمان دانش آموزان و همه مردم آمدند در کنار هم و این نیاز برطرف شد، قرارگاه جهادی سربازان حاج قاسم را در سراسر استان دانش آموزان بسیجی ما شکل دادند و تولید ماسک و مواد ضد عفونی که در ابتدای امر نیاز جامعه بود را در دستور کار قرار دادند و آن قدر که در توانشان بود در صحنه حضور داشتند و کار را دنبال کردند.

وی افزود: دانش آموزان در بحث کمک‌های مومنانه حضور فعال داشتند و همین الان هم ادامه دارد، در بحث بازگشایی مدارس به واسطه آسیب‌های زیادی که مشکلات اقتصادی و بحث کرونا برای دانش آموزان ایجاد شده بود، باز ورود پیدا کردند و تامین لوازم التحریر دانش آموزان آسیب دیده را رقم زدند.

وی گفت: هرچند در دهه فجر امسال که با محدودیت‌های اجتماعی کرونا مواجه هستیم، اما دانش آموزان بسیجی وظیفه و تکلیف خودشان می‌دانند که ایام دهه فجر پر شور برگزار شود و یاد و خاطره انقلاب اسلامی در ذهن نوجوانان زنده بماند، به این منظور برنامه متنوعی در این دهه پیش‌بینی شده است.

جعفری گفت: از جمله برنامه‌هایی که در طول دهه فجر خواهیم داشت به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۲ ایستگاه جشن انقلاب در سراسر استان در شب ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و در شب ۲۲ بهمن برپا خواهد شد و در کنار این ایستگاه‌ها دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط دانش آموزان بسیجی و با خلاقیت آنها در قالب نمایشگاه های تصویری و تئاتر و ... ارائه می شود، همچنین دانش آموزان بسیجی کارناوالهای شادی سیاری در سطح شهرستان‌ها و در شهر مشهد پیش‌بینی کردند که با گروه های سرود و نور افشانی در شب ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و در ۲۲ بهمن برنامه دارند.

وی گفت: دانش آموزان بسیجی اجازه نخواهند داد که به واسطه کرونا و محدودیت‌هایی موجود، چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی کمرنگ برگزار شود و دانش آموزان بسیجی نقش خودشان را ایفا خواهند کرد. بحث پاسخ به شبهات در حوزه انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای انقلاب را در فضای مجازی خواهیم داشت، ما بعد از شبهاتی که در اذهان جامعه و مخصوصاً دانش آموزان ما ایجاد کردند، پاسخگویی در این عرصه و مقایسه دوران پهلوی و ۴۰ سال انقلاب اسلامی را خواهیم داشت، دستاوردهایی که در طول این مدت برای انقلاب اسلامی به وجود آمده که ما در خیلی از موارد در زمینه‌های مختلف هوافضا، هسته‌ای، ساخت پهپاد، نانو و علوم مختلف و امروز که در بخش تولید واکسن کرونا از کشورهای محدود دنیا هستیم و اینها افتخاراتی است که باید تبیین شود.

وی ادامه داد: این انقلاب بزرگ توسط امام راحل ایجاد شد و با قوت ادامه یافت و در گام دوم توسط دانش آموزان بسیجی به تمدن نوین اسلامی انشاالله خواهد رسید. این مسیر را باید برای دانش‌آموزان تبیین کنیم و بتوانیم از این دهه فجر استفاده و بهره لازم را ببریم.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: در فضای مجازی تولیداتی داریم که در بسترهای فضای مجازی، کانالها و گروه‌هایی که در مجموعه دانش‌آموزی داریم ارائه می شود، همچنین مسابقاتی را داریم که این مسابقات در رابطه با دستاوردهای انقلاب خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار