آغاز چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان

گلستان(پانا)-انتقال آداب و سنن اقوام سبب ارتقاء هویت فرهنگی می‌شود و جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین نقش بسزایی در توسعه فرهنگی استان و کشور داشته است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان

به گزارش تسنیم، آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین استان گلستان و نخستین جشنواره مجازی فرهنگ اقوام با شرکت هنرمندان 31 استان کشور بارعایت پروتکل های بهداشتی در استان گلستان آغاز به کار کرد.

این جشنواره تا 12 بهمن ماه به صورت مجازی و بارعایت پروتکل های بهداشتی در 9 محور برگزار می شود. در نخستین نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی ویژه جشنواره اقوام بیش از 1800 هنرمند از 31 استان کشور به ارائه و فروش بیش از 7 هزار قلم انواع محصول وآثار تولیدی می‌پردازند.

همچنین 23 گروه موسیقی آیینی اقوام ایران زمین از استان گلستان و سایر استان‌های کشور در 4 شب برگزاری این دوره از جشنواره به هنرنمایی می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در این مراسم گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره اقوام با توجه به اهمیت برگزاری این جشنواره و شیوع کرونا ویروس تصمیم گرفت تا چهاردهمین دوره در راستای افزایش نشاط و شادابی هم‌میهنان در این شرایط به صورت مجازی برگزار شود.

احمد تجری با اشاره به این که هر شب حضور یکی از سفرای کشورهای هدف را در برنامه زنده به صورت مجازی و پیام ویدیویی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری جشنواره وبینارهای آموزشی تخصصی در 3 محور میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برگزار می‌شود.

استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: انتقال آداب و سنن اقوام سبب ارتقاء هویت فرهنگی می‌شود و جشنواره فرهنگ اقوام ایرانزمین نقش بسزایی در توسعه فرهنگی استان و کشور داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار