اوج بارش ها در روز شنبه:

برف و باران در راه کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج (پانا) -مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد با ورود سامانه بارشی که بعدظهر امروز جمعه وارد استان شده است شاهد گسترش بارش‌ها در سطح استان از بامداد فردا خواهیم بود.

کد مطلب: ۱۱۵۸۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برف و باران در راه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش روابط عمومی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، رضا کاکاوند گفت: بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار از بعدازظهر امروز به جو استان است.
کاکاوند افزود: پیامد این سامانه بارشی آسمانی نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش در پاره‌ای مناطق استان است.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از بامداد شنبه با تقویت این سامانه شاهد گسترش بارش‌ها در سطح استان هستیم.
او عنوان کرد: طی این مدت بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.
رضا کاکاوند اضافه کرد: باورود سامانه بارشی به تدریج از بعد از ظهر امروز بارش‌ها در پاره از مناطق استان آغاز و با تقویت آن از بامداد شنبه یازدهم بهمن ماه در همه مناطق استان بارش باران و در مناطق مستعد و کوهستانی بارش برف، گاهی رعد و برق و تگرگ، مه آلودگی و در بعضی ساعت وزش باد نسبتاً شدید مورد انتظار است.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبگرفتگی معابر و روان آب‌های سحطی، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید اققی و اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی کوهستانی و گردنه‌ها از جمله مخاطرات این سامانه بارشی هستند.
کاکاوند خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که از تردد‌های غیرضروری بویژه در محور‌های مواصلاتی اجتناب شود، از صعود به ارتفاعات پرهیز شود و برای محصولات باغی و کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار