بیش از ۷۰۰ هزار خانوار در طرح شهید سلیمانی در گیلان غربالگری شدند

رشت ( پانا) -  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پایش و غربالگری بیش از ۷۰۰ هزار خانوار با اجرای طرح محله و خانواده ‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در گیلان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۷۰۰ هزار خانوار در طرح شهید سلیمانی در گیلان غربالگری شدند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از ششم آذر ماه سال جاری در مناطق تحت پوشش دانشگاه به اجرا در آمده و تاکنون ادامه دارد، اظهار کرد: در قالب این طرح، تیم های حمایتی، رهگیری، مراقبتی و نظارتی فعال و به صورت محله محور و خانه به خانه در مسیر کنترل ویروس کرونا تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: در قالب این برنامه، ۲۰۶۲ تیم حمایتی،۹۸۷ تیم رهگیری، ۲۶۳ تیم مراقبتی و ۱۸۶ تیم نظارتی با همکاری بسیج جامعه پزشکی، سازمان بسیج مستضعفان، هلال احمر و سایر نهادهای مرتبط تشکیل شده است.

حیدراده، کاهش آمار ابتلا و بستری ناشی از کرونا را مهمترین دستاورد این طرح در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ هزار خانوار در استان با اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان مدیریت و کنترل کرونا به شیوه محله و خانواده محور از ششم آذر تاکنون از نظر بیماری کووید ۱۹ مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه حضور داوطلبانه مردم در تمامی برهه‌های زمانی از ابتدای انقلاب تاکنون بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: در ایام بحران کرونا می‌توان با نگرش مثبت، تمرکز بالا و اطمینان دادن به خود و دیگران در نبرد با این ویروس منحوس پیروز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان استفاده از توان نیروهای مقاومت بسیج و مشارکت های مردمی، اجرای برنامه به شکل محله محور، تکیه بر نظام شبکه بهداشتی، درمانی گسترده و قوی کشور، رعایت موازین کنترل عفونت و حفاظت فردی، بهره مندی از ظرفیت های برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت و .... را از مهمترین اصول اجرای این برنامه عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی با هدف رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط افراد، کمک به شناسایی و ارجاع به موقع مبتلایان به مراکز درمانی، کمک به رفع موانع قرنطینه، کمک های معیشتی، پیگیری امور شخصی، فراهم آوری خدمات تکمیل درمان و .... از جمله مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار