عارف: ماموریت مسئولان در دهه پنجم انقلاب پاسخ به مطالبات مردم است

تهران (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  تاکید کرد در دهه پنجم انقلاب مهمترین ضرورت برای مسئولین تشخیص دقیق نیازها و مطالبات مردم و برنامه‌ریزی برای پاسخ به آنهاست.

کد مطلب: ۱۱۵۸۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
عارف: ماموریت مسئولان در دهه پنجم انقلاب پاسخ به مطالبات مردم است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مالک اشتر، محمدرضا عارف در مراسم اختتامیه دوازدهمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل که در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد، ضمن قدردانی از پژوهشگران، ارائه دهندگان مقالات، برگزارکنندکان این کنفرانس، اعضای کمیته‌های علمی و راهبردی و نیز میزبانی دانشگاه مالک اشتر و با تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای علم و پژوهش از جمله شهید فخری‌زاده، اظهار کرد: در یک ارزیابی کلی از عملکرد ۴ دهه اول انقلاب اسلامی، دستاوردهای کشور عمدتا مرهون حضور جوانان متعهد و پرتلاش در همه زمینه‌ها و صحنه‌ها به ویژه در حوزه‌های علمی و حضور محققین و دانشمندان، توجه به دانش و فناوری، نقش‌آفرینی آنها و تشخیص درست اولویت‌ها و بها دادن به اولویت‌های کشور در زمینه توسعه و پیشرفت است.

رئیس انجمن فرماندهی و کنترل با بیان اینکه مزیت اصلی کشور نیروی انسانی با ویژگی‌ها و شایستگی‌های بالا و انگیزه خدمت به کشور و پاسخ به مطالبات مردم است، خاطرنشان کرد: در دهه پنجم انقلاب مهمترین ضرورت برای مسئولین تشخیص دقیق نیازها و مطالبات مردم و برنامه‌ریزی برای پاسخ به آنهاست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اولویت اصلی و مسیر درست حرکت کشور برای تحقق خواسته‌های مردم و حل چالش‌ها و مشکلات کشور، مسیر دانش است. پژوهش، فناوری و تولید ثروت الزامات و نتایج این نگاه است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب منتشر شد، تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که به عنوان یک سند فرادستی برای پیشرفت و تعالی کشور محسوب می‌شود باید مورد توجه همه دست اندرکاران قرار بگیرد و در این ارتباط هم وظیفه سنگینی بر عهده تشکل‌های علمی است.

عارف با اشاره به جامعه ابرهوشمند و انقلاب صنعتی چهارم، گفت: همه نهادهای علمی، کاربردی و حاکمیتی از جمله انجمن فرماندهی و کنترل باید خود را آماده حضور در جامعه ابر هوشمند کنند و بایدها و نبایدهایی را در برخورد با این جامعه برای خود در نظر داشته باشند و نیز مشارکت جدی علمی و فناورانه در رویدادهای جامعه ابر هوشمند را برای خود ترسیم کنیم.

وی با توصیه به حضور جدی‌تر جوانان نخبه در انجمن فرماندهی و کنترل بر ضرورت توجه به علم فرماندهی و کنترل به عنوان یک علم فرا رشته‌ای از سوی نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر تاکید کرد و گفت: حاکمیت علم فرماندهی و کنترل را برای اجرای کامل برنامه‌های پیشرفت و تعالی کشور در برنامه‌های ملی و در زمینه‌های دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریت بحران‌ها باید پذیرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با تاکید بر ترویج علم فرماندهی و کنترل از طریق همکاری با نهادهای مختلف، خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن شاخص بهره‌وری در کشور، استفاده از علم فرماندهی و کنترل برای ارتقاء این شاخص ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار