در جمع نمایندگان معلمان استان اصفهان؛

حاجی میرزایی: بهترین فرصت است تا معلمان توانمندی‌های خود را ارتقا دهند

تهران (پانا) - به گفته وزیر آموزش و پرورش معلمان کشور نباید دغدغه داشته باشند چون سخت ترین و شریف ترین کار، کار معلمی است.

کد مطلب: ۱۱۵۸۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: بهترین فرصت است تا معلمان توانمندی‌های خود را ارتقا دهند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: یکی از جذاب‌ترین و دلنشین ترین جلسات برای من جلسه با معلمین است و امیدوارم صحبت‌هایی که در این جلسه بیان می شود به خوبی منعکس شود.

وی اذعان داشت: به انقلاب اسلامی از زوایای مختلفی می‌توان نگاه کرد. از ظرفیت بالایی که انقلاب اسلامی در شکل گیری شخصیت و هویت جدید برای ما داشت صحبت می‌کنیم. انقلاب اسلامی تحولات بسیاری در انسان‌ها ایجاد کرد؛ شرایط جامعه و اولویت‌ها را تغییر داد، برخی کاستی‌ها را آشکار کرد و نگرش متفاوتی در همه ما ایجاد کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: انقلاب اسلامی اجازه داد تا انسان هایی که با مفاهیم عدالت، محرومیت، توسعه پیشرفت، ظلم‌ستیزی، مقاومت، ایثار و فداکاری و شهید و شهادت آشنا هستند، خود را نشان دهند و این موارد در پرتو انقلاب اسلامی جای گرفت و در اذهان جامعه قدرت پیدا کرد. از همین رو باعث بزرگترین تحولات فکری، روحی، اقتصادی و اجتماعی شد.

حاجی میرزایی ضمن تقدیر از زحمات فرهنگیان در ایام مواجهه با کرونا گفت: کرونا روی همه شئونات زندگی ما و همچنین در آموزش ما تاثیر گذاشت. ما به عنوان جامعه فرهنگی موظفیم از این زاویه به این پدیده بیندیشیم. فرصت‌های بسیاری برای نشان دادن حرفه معلمی فراهم شده است. بهترین زمان برای فهم دقیق از توانمندی و نقشه‌های یک معلم ایجادشد. بهترین فرصت است تا معلمین توانمندی‌های خود را ارتقا دهند. هیچگاه این امکان برای خانواده‌ها فراهم نشده بود تا فعالیت های فداکارانه معلمین در کلاس درس را درک کنند.

وی افزود: این میدان ، میدان بزرگ و خطیری است و امکان گسترش وسیع برای خلاقیت و نقش آفرینی معلم به وجود آمده است. اکنون معلم کانون مدرسه و همچون عمود خیمه است. طلایی ترین فرصت فراهم شده تا محتوایی منطبق با زندگی مردم ارائه دهیم و معلمین این مجال را یافته اند تا محتوایی که می‌خواهند به دانش آموزان عرضه کنند را با واقعیت‌های پیرامون زندگی انسانها تلفیق کنند و در قالب های گوناگونی پیاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: کرونا به ما فرصت انتخاب داد، پنجره هایی به روی ما باز و عرصه‌هایی پهناور شد که معلمین بتوانند با روح کلی یادگیری همراه شوند. این فرصت را باید مغتنم شمرد و از همه عزیزانی که در این روزهای سخت فعالیت می‌کنند سپاسگزاری می‌کنم.

حاجی میرزایی در پایان صحبت های خود گفت: سیاست ما این است که تا جایی که امکانات به ما اجازه می دهد فضا را برای فعالیت همکاران مهیا کنیم. معلمان کشور نباید دغدغه داشته باشند چون سخت‌ترین و شریف‌ترین کار، کار معلمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار