معرفی نفرات برگزیده نخستین جشنواره دانش‌آموزی جوانه‌های راه

اسلامی: آموزش اصول رانندگی باید در مدارس نهادینه شود

تهران (پانا) - در اولین جشنواره جوانه‌های راه که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی (انجمن خیرین راه و ترابری، کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، دانش‌آموزان توانستند با درخشش قابل توجهی در این جشنواره شرکت موثر داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۵۸۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
معرفی نفرات برگزیده نخستین جشنواره دانش‌آموزی جوانه‌های راه

جشنواره جوانه‌های راه که برای اولین بار با هدف آشنایی دانش‌آموزان با سوانح ترافیکی و راهکارهای پیشگیری از آن و همچنین استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در تولید محتوای تصویری جهت آگاه کردن افراد جامعه در رشته‌های مختلف هنری همچون نقاشی، عکاسی، کاریکاتور، پوستر، در دوره‌های ابتدایی (اول و دوم)، متوسطه (اول و دوم)، ویژه در قالب ویدئو کنفرانس برگزار شده بود، سه شنبه 7 بهمن جاری به پایان رسید و از برگزیدگان این جشنواره در یکصد و سیزدهمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور تقدیر شد.

باید آموزش اصول رانندگی در مدارس نهادینه شوند

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در ابن نشست اظهار کرد: یکی از مسائل پیش رو در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کمبود آموزش در حوزه ایمنی و افزایش امنیت رانندگی است. ما سعی داریم با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش بخشی از مشکلات را در قالب آموزش رفع کنیم و با گسترش آموزش در حوزه رانندگی بتوانیم شاهد افزایش ایمنی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای باشیم.

وی عنوان کرد: در جشنواره جوانه‌های راه، شعار ما؛ عابر آگاه، راننده قانون‌مدار، جاده ایمن و خودرو ایمن است و ما در تلاشیم تا بتوانیم در فکر و رفتار جامعه، موضوع ایمنی را نهادینه کنیم. ما باید فاصله خود را با تلاش و دست یافتن به یک انضباط فکری و رفتاری افزایش دهیم.

اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه اجرایی شدن آیین‌نامه ایمنی را تسریع کرده‌ایم و در اجرایی شدن این آیین‌نامه باید تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور همکاری داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز تصمیم گرفتیم که برنامه‌های ابلاغ شده در این حوزه را دنبال کنیم، گفت: کارشناسی‌ها و بررسی‌ها در قالب یک اتفاق مشترک انجام شده و جریان بستر لازم برای اجرای آن فراهم شده است تا بتوانیم شاهد اجرایی شدن مقررات لازم در این خصوص باشیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: ما نیاز به همکاری پایدار داریم و باید آموزش اصول رانندگی در مدارس نهادینه شوند. همچنین باید در مراکز آموزش رانندگی، به طور سخت‌گیرانه برخورد شود. ضرورت دارد در آزمون‌های پلیس راهور جهت صدور گواهینامه نیز، سختگیری و مراقبت‌های ویژه‌ای به عمل آید.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اکنون حتی برای سرویس‌های مدارس نیز باید سیاست و ضوابط تعیین کنیم. به همین منظور در جلسه بعدی کمیسیون ایمنی، سازمان راهداری تمامی ضوابط را تعیین کند تا در نشست بعدی کمیسیون بررسی و به تصویب نهایی برسد. ما باید یک‌بار و برای همیشه این موضوعات را ساماندهی کنیم.

معرفی نفرات برگزیده نخستین جشنواره دانش‌آموزی جوانه‌های راه/ تجلیل از نفرات منتخب جشنواره دانش‌آموزی از سوی وزیر راه و شهرسازی

در پایان نشست کمیسیون‌ ایمنی راه‌ها، از سوی دبیر جشنواره دانش‌آموزی جوانه‌های راه، نفرات برگزیده این جشنواره معرفی شدند و طی آن از سوی وزیر راه و شهرسازی از افراد منتخب، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش پانا، در جشنواره دانش‌آموزی جوانه‌های راه که برای نخستین بار به همت وزارت راه و شهرسازی، انجمن خیرین راه و ترابری، انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها، وزارت آموزش‌وپرورش و دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها با موضوع عبور و مرور از ابتدای سال در سراسر کشور برگزار شد، بیش از ۳ هزار نفر با ارسال آثار خود به دبیرخانه، در این جشنواره شرکت کردند.

عمده آثار ارسالی به جشنواره که حدود ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌داد، مربوط به استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، قزوین، تهران و گلستان بودند.

اسامی نفرات برگزیده به شرح زیر است.

نفرات برگزیده رشته نقاشی در مقطع ابتدایی:

نفر اول رشته نقاشی دوره اول و دوم ابتدایی؛ رز گلستان، دانش‌آموز استان فارس

نفر دوم مشترک رشته نقاشی دوره ابتدایی؛ سارا آبای فینی، دانش‌آموز استان تهران

نفر دوم مشترک رشته نقاشی دوره ابتدایی؛ کوثر کنده، دانش‌آموز استان سیستان و بلوچستان

نفر سوم مشترک رشته نقاشی دوره ابتدایی؛ فاطمه زهرا شاه و یردی آغمیون، دانش آموزان استان تهران

نفر سوم مشترک رشته نقاشی دوره ابتدایی؛ نگین ارادوئی، دانش‌آموز استان فارس

نفرات برگزیده رشته نقاشی در مقطع دبیرستان:

نفر اول رشته نقاشی دوره متوسطه؛ هستی عظیمی سونجی، دانش‌آموز استان قزوین

نفر دوم رشته نقاشی دوره متوسطه؛ عاطفه میرشفیعی، دانش‌آموز استان اصفهان

نفر سوم مشترک رشته نقاشی دوره متوسطه؛ فاطمه کرونی، دانش‌آموز استان فارس

نفر سوم مشترک رشته نقاشی دوره متوسطه؛ زهرا ظهوری، دانش‌آموز استان مازندران

نفرات برگزیده رشته کاریکاتور:

نفر اول رشته کاریکاتور؛ زینب آلبوبیری، دانش‌آموز استان خوزستان

نفر دوم رشته کاریکاتور؛ ملیکا موحدنیا، دانش‌آموز استان اصفهان

نفر سوم رشته کاریکاتور؛ شایلان کسلخه، دانش‌آموز استان گلستان

نفرات برگزیده رشته عکاسی:

نفر اول رشته عکاسی؛ فاطمه کیانی، دانش‌آموز استان سیستان و بلوچستان

نفر دوم رشته عکاسی؛ حسام شه بخش، دانش‌آموز استان سیستان و بلوچستان

نفر سوم رشته عکاسی؛ شایلان هیوه چی، دانش‌آموز استان گلستان

نفرات برگزیده پوستر:

نفر اول رشته پوستر؛ الهه تقی زاده رارانی، دانش‌آموز استان اصفهان

نفر دوم رشته پوستر؛ انیس رحمانی نژاد، دانش‌آموز استان قزوین

نفر سوم رشته پوستر؛ فاطمه آگاهی، دانش‌آموز استان اصفهان

اسامی دست‌اندرکاران و حامیان جشنواره جهت اهدای لوح تقدیر:

از وزارت راه و شهرسازی: رضا نفیسی، هرمز ذاکری، فاطمه صادق نژاد و حامد رضا حیدری

از وزارت آموزش‌وپرورش: علی رمضانی، هانی معلمی، فرهاد قاسمی پور و شهرام عظیمی

از حامیان جشنواره: منصور چوبینه مدیرعامل شرکت آزادراه خرم‌آباد - پل زال، فروخ هاشم زاده فلاح، رئیس هیات مدیره شرکت و انجمن خیرین راه و ترابری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار